2009-01-30, 04:00
Medlem
Hittade ingen tråd efter sökning så jag provar att starta en ny.

Vill hitta ett par nya snäckor (har sennheiser mx300) för att prova lite nya vidder. Vad är det man ska kolla in? mx300 var ju väldigt bra för sitt pris. Deras basighet tilltalade mig nästan bara eftersom bussljud eller annat lätt kan dränka bort basen även om de är tilltäppta. Kanske var aningens för mycket bas i dem ändå när jag tänker efter.

Vill inte spendera mer än 1000 kr och mindre går också självklart gärna.
Citera
2009-01-30, 15:10
Bannlyst
Även jag är intresserad av denna fråga.

Är det något som har erfarenhet av Apples nya In-Ear lurar? http://www.apple.com/se/ipod/inearheadphones/
Är rätt taggad på ett par sådana, men än är det lite snålt med recensioner.
Citera
2009-01-30, 15:59
Moderator
rotadents avatar
En kompis till mig har Apples in-ear lurar och hävdar bestämt att de är fantastiska. Å andra sidan skulle han nog köpa Steve Jobs fotsvett på flaska om Apple kallade det för sportdryck. Så jag vet inte hur mycket man kan lita på honom... Till och med han bytte i alla fall bort iPodens originallurar det första han gjorde, det är väl någon sorts sundhetstecken. Jag har inte fått chansen att lyssna på dem själv än.
Citera
2009-01-30, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
En kompis till mig har Apples in-ear lurar och hävdar bestämt att de är fantastiska. Å andra sidan skulle han nog köpa Steve Jobs fotsvett på flaska om Apple kallade det för sportdryck. Så jag vet inte hur mycket man kan lita på honom... Till och med han bytte i alla fall bort iPodens originallurar det första han gjorde, det är väl någon sorts sundhetstecken. Jag har inte fått chansen att lyssna på dem själv än.

Aa se där, tackar för input i tråden!

Mjo, att han valde bort originallurarna gör väl att man kan ta hans omdöme lite seriösare.
Men, men... Mac-taliban eller inte så tror jag hur som helst inte att lurarna låter direkt dåligt, men jag är däremot rädd för att man inte riktigt får lika mycket ljud för pengarna som man skulle få med någon annan produkt. Kan tänka mig att man betalar en hel del för sladdkontrollen.
Citera
2009-01-31, 17:26
Moderator
rotadents avatar
Ja, "bang for your buck" är väl inte direkt Apples signum. Jag tror också att de låter okej, men 650 spänn får man ganska mycket hörlur för från andra märken så då får det gärna låta mer än okej också.
Citera
2009-02-02, 09:29
Medlem
ni får gärna komma med fler förslag! jag har en nokia 5310 som jag ska använda hörlurarna i. Har just nu http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=27749 (tror jag det är O.o) men detta är fjärde gången ena hörluren går sönder så nu är det dags för ett par nya.
Citera
2009-02-02, 09:36
Medlem
Varnims avatar
Hade ett par Creative ep-630 innan och har nu ett par Apple In-Ear. Ljudmässigt tycker jag hittills inte att det är någon större skillnad. Däremot är det värt en slant extra om man har en iPhone och vill ha mic plus pausknapp på musiken.

Slutsats, har du en iPhone kan Apples lurar vara bra, annars skulle jag leta efter något annat.
Citera
2009-02-03, 22:50
Bannlyst
Då jag var tvungen att ha nånting under tiden valde jag att köpa ett par lurar modell billiga fram tills dess att jag kan hitta en dyrare variant som passar mina behov.

Knallade in på HiFi-Klubben och köpte mig ett par Denon AH-C252: http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/hoerlurar/denon_ah-c252_hoerlur_vit.htm

Måste säga att jag på det hela taget är missnöjd, ljudet är väl helt okej... speciellt basen är fyllig och behaglig men ljudet i övrigt känns lite instängd och diskanten skär igenom ganska lätt, det blir ett för stort gap mellan bas och diskant kort och gott.
För mitt syfte som "tillfälliga" lurar så duger dem gott och väl, slutsatsen blir: Dem här lurarna är varken bra eller dåliga. Ger dem 6/10
Citera
2009-02-03, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Slutsats, har du en iPhone kan Apples lurar vara bra, annars skulle jag leta efter något annat.

Har för mig att dom inte ens lämpar sig för iPhone då volymknapparna inte verkar funka med iPhone utan enbart med iPod? Stämmer detta?
Citera
2009-02-04, 14:55
Medlem
ubåts avatar
Jag köpte ett par Shure SE210 för några månader sedan och är grymt nöjd med dom. Dock så kostar dom 1220kr så det är väl lite över budget men jag tror dom håller bättre än andra för dom ser lite gedignare ut.
Citera
2009-02-04, 16:04
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubåt
Jag köpte ett par Shure SE210 för några månader sedan och är grymt nöjd med dom. Dock så kostar dom 1220kr så det är väl lite över budget men jag tror dom håller bättre än andra för dom ser lite gedignare ut.

Jag har de billigare SE110 för ungefär 700 kr. Verkligen gedigna och med rejäla kablar. Gillar också att man sätter de på proffsigt vis med kabeln uppåt och bakom öronen. Sex par olika öronkuddar för perfekt passform följer med.

Saknar lite mellanregister och diskant i mina men det går att fixa till viss del med equalizern. SE210 har jag läst ska vara bättre där.

Under 1000 kr är det omöjligt att hitta riktigt bra in-ear-lurar. Alltid något register som saknas men för att vara så pass billiga ger de mycket för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in