2005-08-16, 16:27
  #841
Medlem
Smokebombs avatar
Antagligen för att det kokade för länge och för att du inte pulveriserade kapslarna...
Citera
2005-08-22, 11:53
  #842
Medlem
Alprazolams avatar
Är sesongen slut för i år?
Ja menar om man skulle gå runt och leta efter vallmo kapslar, skulle jag bara hitta visna kapslar då?
Citera
2005-08-22, 18:49
  #843
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alprazolam
Är sesongen slut för i år?
Ja menar om man skulle gå runt och leta efter vallmo kapslar, skulle jag bara hitta visna kapslar då?


nää såsongen är som allra bäst typ,, nu brukar det finnas mogna o fina kapslar!!

nu till det jag tänkte skriva skriver det i fet stil då det är viktigt!!!

Har nu samlat ihop cirka 60 av minna kapslar i trädgården,, dom är inte jättestora utan ungefär som,, svårt att jämföra stora jordgubbar, he he

ja ja har just klippt ner 30-35 av dess i småbitar och kokat upp vatten som jag sedan hällt på!!
Hur mycket morfin borde jag få imig, de flesta är utav sorten Danish flagg som är en ganska potent sort!
Jag gissar på 3-4mg morfin/kapsel eller gissar jag för högt??

skulle jag gjort opium på dessa och då räknar jag rätt lågt 0.05gram/kapsel alltså 1.75gram opium hadde det blivit och om vi räknar procenten morfin rätt lågt 5% morfin så är där minst 85mg morfin,,
finns det någon risk med att överdosera på detta thet, man hör i USA där är dom tydligen väldigt försiktiga med doseringen utav kapslar och där är 10-15 kapslar bara för de med opiattolerna,, vilket jag väll inte kan säga att jag har speciellt hög just nu!

vill ändå få en sån där extrem moffningseffekt, hoppas detta kommer räcka,, vad tror ni??


MVH Johan
Citera
2005-08-22, 18:51
  #844
Medlem
Smokebombs avatar
Skulle tagit hälften, väntat någon timme, sedan dragit i mig resten...
Citera
2005-08-22, 19:13
  #845
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Skulle tagit hälften, väntat någon timme, sedan dragit i mig resten...

jag tar allt och har ju mer om det inte räcker,,, he he go go
soon it's time,, rappoerterar lite sen!!
MVH Johan
Citera
2005-08-23, 19:13
  #846
Medlem
Har gjort extrakt från ca 100-300 pods av sorterna H & C, danska flaggan och pion vallmo. Största satsen med vatten och en annan mindre med alkohol ca 50st pods. Den första vatten satsen mixade jag innan jag la i dom i kokhett vatten o lät det dra i några minuter ca5-15min under omrörning. Silade av det och filtrera det. In i ugnen i först 50grader men det dunsta inget så jag ökade till 100 grader och det fick stå där tills det vart som sirap. Samma sak med alkohol extraktet. Tyckte det var för kletigt sen så lät båda satserna verkligen torka i ca 100-150grader. Såg ut som stelnad lava sen för det hade bubblat upp lite innan det torka.
Detta skrapade jag ihop sen och knåda ihop till varsin boll. Det skillde mycket i färg och konsistens mellan dom båda. Alkohol extraktet såg mer glansigt/lent och kompakt ut med en brun orange ton medan vatten extraktet var mer grovt (som lössnus ungefär) och svart. Testade att röka en liten bit av den fina sorten i en glas-bong med kände inte ett skit. Har jag gjort nått fel eller är mina sorter helt värdelösa? Kanske inte borde kört så varmt i ugnen men fan det dunsta juh så sakta.
Vet att jag mjölkade mina pods flera dagar och under den tiden regna det mycket, kan det vara så att det mesta av latexet regna bort då?
Ska testa sen o dela upp sorterna så jag kan testa dom var för sig.
Ska jag satsa på te då eller är det opium som är bäst?
Vart visst mycket text det här, hoppas nån orkar läsa det, kul grej jag märkt iallfall är att spindlar trivs bland vallmo . Har sett några riktigt stora med skumma färger, brukar mata dom små vännerna med insekter när jag är där o snacka lite skit.
Citera
2005-08-23, 19:25
  #847
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Meskalin:
Du kan ha värmt ditt opium så mycket att morfinet sönderdelats.
Citera
2005-08-24, 12:47
  #848
Bannlyst
Inehåller alla eterneller man köper opioder, och är fler än tio för starkt om man inte är van?
Citera
2005-08-24, 17:20
  #849
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meskalin
Har gjort extrakt från ca 100-300 pods av sorterna H & C, danska flaggan och pion vallmo. Största satsen med vatten och en annan mindre med alkohol ca 50st pods. Den första vatten satsen mixade jag innan jag la i dom i kokhett vatten o lät det dra i några minuter ca5-15min under omrörning. Silade av det och filtrera det. In i ugnen i först 50grader men det dunsta inget så jag ökade till 100 grader och det fick stå där tills det vart som sirap. Samma sak med alkohol extraktet. Tyckte det var för kletigt sen så lät båda satserna verkligen torka i ca 100-150grader. Såg ut som stelnad lava sen för det hade bubblat upp lite innan det torka.
Detta skrapade jag ihop sen och knåda ihop till varsin boll. Det skillde mycket i färg och konsistens mellan dom båda. Alkohol extraktet såg mer glansigt/lent och kompakt ut med en brun orange ton medan vatten extraktet var mer grovt (som lössnus ungefär) och svart. Testade att röka en liten bit av den fina sorten i en glas-bong med kände inte ett skit. Har jag gjort nått fel eller är mina sorter helt värdelösa? Kanske inte borde kört så varmt i ugnen men fan det dunsta juh så sakta.
Vet att jag mjölkade mina pods flera dagar och under den tiden regna det mycket, kan det vara så att det mesta av latexet regna bort då?
Ska testa sen o dela upp sorterna så jag kan testa dom var för sig.
Ska jag satsa på te då eller är det opium som är bäst?
Vart visst mycket text det här, hoppas nån orkar läsa det, kul grej jag märkt iallfall är att spindlar trivs bland vallmo . Har sett några riktigt stora med skumma färger, brukar mata dom små vännerna med insekter när jag är där o snacka lite skit.

he he matade en gång en stor go korsspindel med mygg som hoppade på mig slog dom så dom blev lite skeva och slängde dom i spindels nät,, he he otäckt det såg ut men men,, tycker iofs att du skall satsa på te på podsen,, do kommer det fungera, att göra opium tror jag endast fungerar väl om du rispar podsen och samlar upp mjölksaften efteråt!
MVH Johan
Citera
2005-08-24, 17:24
  #850
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskalin
Har gjort extrakt från ca 100-300 pods av sorterna H & C, danska flaggan och pion vallmo. Största satsen med vatten och en annan mindre med alkohol ca 50st pods. Den första vatten satsen mixade jag innan jag la i dom i kokhett vatten o lät det dra i några minuter ca5-15min under omrörning. Silade av det och filtrera det. In i ugnen i först 50grader men det dunsta inget så jag ökade till 100 grader och det fick stå där tills det vart som sirap. Samma sak med alkohol extraktet. Tyckte det var för kletigt sen så lät båda satserna verkligen torka i ca 100-150grader. Såg ut som stelnad lava sen för det hade bubblat upp lite innan det torka.
Detta skrapade jag ihop sen och knåda ihop till varsin boll. Det skillde mycket i färg och konsistens mellan dom båda. Alkohol extraktet såg mer glansigt/lent och kompakt ut med en brun orange ton medan vatten extraktet var mer grovt (som lössnus ungefär) och svart. Testade att röka en liten bit av den fina sorten i en glas-bong med kände inte ett skit. Har jag gjort nått fel eller är mina sorter helt värdelösa? Kanske inte borde kört så varmt i ugnen men fan det dunsta juh så sakta.
Vet att jag mjölkade mina pods flera dagar och under den tiden regna det mycket, kan det vara så att det mesta av latexet regna bort då?
Ska testa sen o dela upp sorterna så jag kan testa dom var för sig.
Ska jag satsa på te då eller är det opium som är bäst?
Vart visst mycket text det här, hoppas nån orkar läsa det, kul grej jag märkt iallfall är att spindlar trivs bland vallmo . Har sett några riktigt stora med skumma färger, brukar mata dom små vännerna med insekter när jag är där o snacka lite skit.

Vad jag har förstått kan temperaturer över 80 grader förstora morfinet. Dessutom verkar inte vatten extrahering fungera Kolla in denna tråd: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=201528&
Citera
2005-08-24, 18:16
  #851
Medlem
Blir nog att testa med aceton nästa gång. Det behöver nämligen inte speciellt hög temp för att dunsta.
Jag har rispat alla podsen flera gånger så opium blir det allt av det. Har en bit stor som ett plommon liggandes, men verkar dock inte vara nått vidare potent o röka skiten.
Citera
2005-08-24, 18:46
  #852
Medlem
Smokebombs avatar
Kan vi inte ta denna disskussionen i mina tråd istället

Och snälla ta inte aceton, miljösvineri! Ta Biltemas etanol istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in