Har gjort extrakt från ca 100-300 pods av sorterna H & C, danska flaggan och pion vallmo. Största satsen med vatten och en annan mindre med alkohol ca 50st pods. Den första vatten satsen mixade jag innan jag la i dom i kokhett vatten o lät det dra i några minuter ca5-15min under omrörning. Silade av det och filtrera det. In i ugnen i först 50grader men det dunsta inget så jag ökade till 100 grader och det fick stå där tills det vart som sirap. Samma sak med alkohol extraktet. Tyckte det var för kletigt sen så lät båda satserna verkligen torka i ca 100-150grader. Såg ut som stelnad lava sen för det hade bubblat upp lite innan det torka.
Detta skrapade jag ihop sen och knåda ihop till varsin boll. Det skillde mycket i färg och konsistens mellan dom båda. Alkohol extraktet såg mer glansigt/lent och kompakt ut med en brun orange ton medan vatten extraktet var mer grovt (som lössnus ungefär) och svart. Testade att röka en liten bit av den fina sorten i en glas-bong med kände inte ett skit. Har jag gjort nått fel eller är mina sorter helt värdelösa? Kanske inte borde kört så varmt i ugnen men fan det dunsta juh så sakta.
Vet att jag mjölkade mina pods flera dagar och under den tiden regna det mycket, kan det vara så att det mesta av latexet regna bort då?
Ska testa sen o dela upp sorterna så jag kan testa dom var för sig.
Ska jag satsa på te då eller är det opium som är bäst?
Vart visst mycket text det här, hoppas nån orkar läsa det, kul grej jag märkt iallfall är att spindlar trivs bland vallmo

. Har sett några riktigt stora med skumma färger, brukar mata dom små vännerna med insekter när jag är där o snacka lite skit.