2004-05-22, 06:31
Medlem
Kajajs avatar
Nej hon säger inte så mycket. Hon tror nog på mig när det gäller växter. Jag har en aning mer gröna fingrar en vad hon har. Jag ska sätta ut ca 25 st idag och då måste jag rycka upp lie fler av hennes fula blommor...hehehe! Nu har jag snart 100st pionvallmo i trädgården. Och 60 st Hen and chickens på gång. Om en vecka ungefär så sätter jag likamånga till.
Citera
2004-05-23, 00:50
Bannlyst
NICE! 100 småplantor alltså, mastigt...

Men jag fattade inte riktigt, vet hon vad du ska göra med dom då?

Om du ska använda dom tycker jag lika gärna att du kan dela de med henne eller att hon iallafall är med på det, men jaja...

Flickvännen skulle jag helst inte dölja såna saker för, i övrigt är det väl tyvärr tvunget att dölja för dom flesta tyvärr.
Citera
2004-05-23, 08:18
Medlem
Kajajs avatar
Nej hon vet inte vad jag ska ha dem till. Hon vet bara att det blir finfina pioner.
Tala om det till henne, tror inte det. Då hade jag fått en rak höger
Men det är även annat som jag inte kan ta upp här (bättre förklaring alltså)
Citera
2004-05-23, 20:46
Medlem
StorMammas avatar
Hahahaha,
Om du konsumerar dom och hon kommer på dig, så lär det inte röra dig i ryggen om hon ger dig en feting eller två....
Citera
2004-05-23, 21:01
Medlem
Kajajs avatar
Men det är mer spännande och smyga med det. Nej men hon hade aldrig tillåtit det. Hon skällde faktiskt på mig häromdan. Jag har ju ryckt upp hennes blommor i rabatten utan att fråga henne. Jag hade faktiskt glömt att hon hade fått dom plantorna i present eller nått. Jag ångrar mig faktiskt (lite iallafall)
Citera
2004-05-23, 21:50
Bannlyst
Hehe, ok då... Ok, jag ska inte snacka mer om sånt.

Men haha, du får nog vara lite mer diskret, tänk om jag skulle börja rycka upp min mammas plantor för att få plats med vallmon, känns inte smart iaf
Citera
2004-05-23, 22:01
Medlem
Kajajs avatar
Ja men det är en prioriterings fråga.....haaha! Man får hitta på nån historia att tex, inatt när jag var uppe och kissade så råkade jag titta ut genom fönstret och jag såg en gammal gubbe med rött skägg som stal dina fina blommor. Jag sprang ut, men den gamla gubben med rött skägg sprang fortare än jag. Sorry tjejen att gubben tog dina fina plantor som du fått i present. Men jag har Jättefina söta pioner (somniferum) som vi kan sätta istället...
Citera
2004-05-23, 23:38
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajaj
Men det är mer spännande och smyga med det. Nej men hon hade aldrig tillåtit det. Hon skällde faktiskt på mig häromdan. Jag har ju ryckt upp hennes blommor i rabatten utan att fråga henne. Jag hade faktiskt glömt att hon hade fått dom plantorna i present eller nått. Jag ångrar mig faktiskt (lite iallafall)

Om det hade varit du i mina perennrabatter som jag älskar & sköter om, så hade jag nog skjutit dig med hagelbössa ....Man blir så om man älskar sin trädgård. Jag sår vallmo emellan de andra växterna istället, och litet i potatislandet, de växer fint ihop. Och vallmon är tuffa små rackare.
Citera
2004-05-24, 00:42
Medlem
Kajajs avatar
Men det begriper väl du Stormamma att jag skulle alldrig vågat röra dina stackars perenner. Och föresten så har jag inget rött skägg....så de så!
Citera
2004-05-24, 10:35
Bannlyst
Hehe, roligt.

Men potatisland där sa du nåt intressant, funkar det bra alltså? Gäller bara att övertyga vissa familjemedlemmar att det är en bra ide isåfall...
Citera
2004-05-24, 16:00
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Hehe, roligt.

Men potatisland där sa du nåt intressant, funkar det bra alltså? Gäller bara att övertyga vissa familjemedlemmar att det är en bra ide isåfall...

Det är bara att sätta lite frö emellan här & där på de platser man inte gräver, funkar utmärkt. Har odlat tillsammans med lök, vitlök och dill också. Och emellan lavendel, riddarsporrar etc. Huvudsaken är att det inte är för mörkt då dom skall gro.
Citera
2004-05-26, 23:13
Medlem
Är det nån som vet ett bra sätt att bli av med sniglar som angriper Vallmo i trädgården?

Irriterande nog ger den sig bara på Vallmon och inget annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in