Citat:
Ursprungligen postat av Kajaj
Tjejen är lite tjurig på mig för att jag rycker upp hennes fula plantor och ersätter dom med Somniferum. Men hon har inte sagt så mycket.....hehehe!
Jag har talat om så fina pioner och annat som växer upp som blir mycket finare än det vad innan.
Och en fråga Stormamma, det finns dom som mår illa av (Opiater). Finns det något serum eller tips på det? Du har ju läst så mycket om det.

Jupp,
Det finns litet trix att ta till, bla. en medicin som heter Atarax, som dämpar illamåendet och dessutom boostar opiater rätt bra

. Esucos är ett annat piller som tar bort illamåendet ganska omgående, och i en del fall så räcker det med ett vanligt piller Clarityn. Claritynet tar också bort opiatklåda, de klassiska kittlingarna på näsan mao.
Claritynet är det enda som är receptfritt här i landet tyvärr. Men att få ut Atarax som lugnande är inga problem, det är inget benzopreparat eller så.
Esucosen är väldigt effektiv, visst, men de få gånger jag har drabbats så har det gått över om jag trotsat känslan och ätit något lätt.
...Och, opiumvallmo ÄR vackert!
En annan kunnig medlem här apropå opiater är drc , och några till....
Det skojiga är att tillsammans så kan vi säkert lika mycket som en beroendeforskare.