2005-06-20, 12:50
Medlem
Tjacktorskens avatar
Frökapslarna ser ganska stora ut.
Citera
2005-06-20, 13:07
Medlem
Ok, men då kör jag på det. Jag återkommer senare om jag överlevde eller inte.
Citera
2005-06-20, 13:15
Medlem
Smokebombs avatar
Kan vallmo vara giftigt?
Citera
2005-06-20, 15:06
Bannlyst
Sorry mannen men den vallmon är inte opievallmo!!

minna frodas som satan nu och väntar bara på att det skall komma upp stamar nu och sen att dom skall blomma!!
Citera
2005-06-20, 15:25
Medlem
Nä, märkte det. Fruktansvärd smak, men roligare än så blev det inte.. Får vänta på att mina egna växer upp.
Citera
2005-06-20, 15:33
Medlem
Smokebombs avatar
Prova med ett 10-tal kapslar och se vad som händer då.
Citera
2005-06-20, 15:45
Medlem
Jag gjorde te på 10-20 kapslar och drack upp. Hände/händer ingenting tyvärr.. Jag hoppas på mitt egna land istället, satt lite allt möjligt där. Fast det växer jävligt dåligt och mördarsniglarna har varit på det mesta..
Citera
2005-06-20, 21:51
Medlem
Smokebombs avatar
Förresten, happy farmers overthere:

http://www.usdoj.gov/dea/pubs/intel/20026/20026.htm
Citat:
Based on studies in Thailand, the average yearly consumption of cooked opium per smoker is estimated to be 1.6 kilograms.

Citera
2005-06-20, 22:16
Medlem
Boris The Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Så, när du är klar med dina blomsterarrangemang av torkade växter, så kanske du har lite vallmokapslar över?
Ja, du vet 10 vallmokapslar med skaft som piffar till det hela

Släng dem för alldel inte, utan spara ca 10 cm av skaftet också.
1.Börja med att öppna kapslarna och häll ut fröna, spara dem på ett fat.

2.Bryt av skaften och spara dem också. Kolla så att det inte är något mögel inuti någon kapsel. pulverisera kapslarna, helst med en elektrisk kaffekvarn, men idogt handarbete med en mortel borde också gå fint.
Tänk på att ju finare pulver= Desto bättre te.

3.Koka upp 2-3 dl. vatten i en kastrull, tag av det från plattan och häll i ditt puver i vattnet. Låt dra minst 10 min. upp till 30 min.

4.Sila av och SPARA tesilen med silet i, det räcker till en omgång till om du tar hälften av vattenmängden den andra gången.
Man skall vara ekonomisk dessa dagar

5.Nu har du te, och för att plussa på lite "zing" i det hela, så pressa i lite citron i din kopp. Honung är en bra ide, Teét har en bitter / äcklig smak.

6. Njut, börja bara med en liten kopp och känn dig för....

7. Och skaften då
Jo, de ger du samma behandling, fast det blir ett svagare te av dem.
Fröna sprider du ut på lämplig jordplätt eller rabatt så kan du torka egna vallmo nästa år, och tänk så vackra de är!

VARNING!

Om du skulle råka glömma ditt te på spisen under en längre stund på låg värme så kan det hända att vattnet kokar bort och det blir en mörkbrun kladdig massa i bottnen, Så kan det vara tecken på att du har misslyckats med ditt te och istället har tillverkat opium! Rulla små bollar av det och slå in i fin folie, och gå sedan och anmäl dig hos polisen

Istället för att ta fröna ur kapseln på en planta, kan man inte "tugga" i sig de frön man köper att plantera? Har inte dom samma effekt?
Citera
2005-06-20, 22:27
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris The Blade
Istället för att ta fröna ur kapseln på en planta, kan man inte "tugga" i sig de frön man köper att plantera? Har inte dom samma effekt?
Nej. Har avhandlats tidigare i tråden.
Citera
2005-06-21, 09:45
Medlem
Porrpojkes avatar
Mina 10 plantor växer så det knakar...tack för eftermiddagssolen
Citera
2005-06-21, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Mina 10 plantor växer så det knakar...tack för eftermiddagssolen

gött mannen, fan jag måste fixa fram en digitalkamera så jag kan plåta minna små skötebarn!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in