2012-06-25, 16:06
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
ja till viss del, enligt Impecta kan den användas som lugnande....
Det låter ju bra men jag fick ingen direkt effekt av 4 kapslar av den sorten? Hur ska jag isåfall gå tillväga för att få bästa resultat?
Citera
2012-06-25, 16:11
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det låter ju bra men jag fick ingen direkt effekt av 4 kapslar av den sorten? Hur ska jag isåfall gå tillväga för att få bästa resultat?

antar att du kan koka te på den eller utvinna saften ur den.

här är en länk om kronvallmo som alternativ medicin: http://www.alternativmedicin.se/sok/Vax-087.html
Citera
2012-06-25, 17:29
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
antar att du kan koka te på den eller utvinna saften ur den.

här är en länk om kronvallmo som alternativ medicin: http://www.alternativmedicin.se/sok/Vax-087.html
Tackar för länken i alla fall. Inte så mycket att gå på dock Gjorde ett nytt försök nu idag i alla fall. Tog 4 kapslar, mixade dem i mixer, hällde i kokande vatten i sörjan och väntade tills det hade svalnat. Sedan filtrerade jag drycken ner i en kopp. Var inte alls farlig smak på det heller Får se om det blir lite rogivande effekt nu.

Mvh!

Edit: Känner av ett väldigt väldigt milt opiat-rus(45min sedan jag svepte drycken/téet.). Det är dock svårt att säga om det är placebo eller ej.. Lite avslappnad är jag allt i alla fall. Antagligen var det väl för svaga frökapslar av fel sort men det känns väl ungefär som en jättelåg dos kodein
Senast redigerad av Psychorama 2012-06-25 kl. 18:07.
Citera
2012-06-25, 18:04
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Tackar för länken i alla fall. Inte så mycket att gå på dock Gjorde ett nytt försök nu idag i alla fall. Tog 4 kapslar, mixade dem i mixer, hällde i kokande vatten i sörjan och väntade tills det hade svalnat. Sedan filtrerade jag drycken ner i en kopp. Var inte alls farlig smak på det heller Får se om det blir lite rogivande effekt nu.

Mvh!

gött vänta dig inget jätterus bara och ät inte för många nu
uppdatera oss gärna hur ruset är och nästa gång hoppas vi du hittar Somniferum ist.

må väl
Citera
2012-06-25, 18:10
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
gött vänta dig inget jätterus bara och ät inte för många nu
uppdatera oss gärna hur ruset är och nästa gång hoppas vi du hittar Somniferum ist.

må väl
Nej, det är verkligen inget jätterus som du säger. Milt avslappnande skulle jag säga Som jag beskrev ovan. Som ett väldigt milt kodein-rus. Hade inte förväntat mig mer heller så..

Hoppas jag hittar rätt sort nästa gång som sagt. Tackar för tips osv

Må fint.
Citera
2012-06-27, 08:29
Medlem
Kronvallmo??? Grattis du har hittat en helt ny sorts vallmo. Kontakta genast biologiska institutet!
Citera
2012-06-27, 08:41
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trabro
Kronvallmo??? Grattis du har hittat en helt ny sorts vallmo. Kontakta genast biologiska institutet!
1. Kan du inte utläsa kornvallmo ur kronvallmo utan att göra dig märkvärdig?
2. Vad håller ni på med här inne f.ö? jag bor i söder, sår tidigt (både höst & vår) och har ett par veckor kvar innan det är "dags".
edit; ..förvisso har vädret varit extremdåligt nere i skaune i år men ändå /edit

-All blommande vallmo ni ser i trädgårdar för tillfället är FEL sort men vill ni dricka otäck växtsörja för lite placebo effekt så varsågoda.
Senast redigerad av Tuvtramp 2012-06-27 kl. 09:15.
Citera
2012-06-27, 19:45
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Nej det är som en enda buske. I dag vräker regnet ner men så fort det blir uppehåll ska jag posta bilder. Jag vill ju inte börja gnaga på något som kan vara giftigt!

http://i.imgur.com/OiapS.jpg

Så här ser de ut!
Citera
2012-06-27, 19:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Har en jävla massa plantor nu. Iallafall 20st. Många av dem har en stjälk som är 1cm i diameter. De är runt 30cm höga. Det är ju dock bara blad. Ser ut som en maskros-epedemi...

De växer förbannat tätt. 2-5cm från varann i vissa fall. Är ju inte optimalt, men det kanske blir nåt ändå? Eller?

När tusan kommer blomman?
Om jag förtär (hur?) en växt som är 30cm hög, som bara består av blad, och har en 1cm tjock stjälk - blir jag dragen då?
Citera
2012-06-27, 21:17
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har en jävla massa plantor nu. Iallafall 20st. Många av dem har en stjälk som är 1cm i diameter. De är runt 30cm höga. Det är ju dock bara blad. Ser ut som en maskros-epedemi...

De växer förbannat tätt. 2-5cm från varann i vissa fall. Är ju inte optimalt, men det kanske blir nåt ändå? Eller?

När tusan kommer blomman?
Om jag förtär (hur?) en växt som är 30cm hög, som bara består av blad, och har en 1cm tjock stjälk - blir jag dragen då?
Vet inte hur det blir när de växer tätt. Oftast dör ju vissa plantor? Det enda jag vet är att det inte är bra, men tycker det är otroligt att du lyckats få upp dem 30 cm om de står så pass tätt. Plantorna ska ju bli ca 70 cm höga så efter det bör blomman komma.

Nej det kommer du inte, inte ens om den vore mogen såvida den inte har knopp heller.
Citera
2012-06-27, 21:17
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
http://i.imgur.com/OiapS.jpg

Så här ser de ut!
Syntax error, den där sorten kan du lämna ifred för.... ja det är fel sort.
Citera
2012-06-27, 21:27
Medlem
Citat:
-All blommande vallmo ni ser i trädgårdar för tillfället är FEL sort men vill ni dricka otäck växtsörja för lite placebo effekt så varsågoda.

Fel! Bor utanför Södertälje och i min trädgård har många av mina Pionvallmo redan tappat kronbladen.Mina H&C är på gång och kommer blomma närmaste veckan.

Visserligen är allt förodlat inomhus under hösten men man kan inte vara helt säker på att det man ser i trädgårdarna bara är värdelöst skit....
Senast redigerad av trabro 2012-06-27 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in