Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Jajjemän, visst är det opiumvallmo du har hittat. Det latinska namnet står på påsen tillsammans med vad vanliga trädgårdshandlare brukar kamoflera med:
Papaver Somniferum / Paeoniaeflorum ( Pionvallmo )
Och dessa är då väl förståss helt lagliga att odla eller?
Jag bor i en radhuslokal, tror ni någon börjar undra om jag sätter blombänken full med dom? Och när är det tid att sätta ut dom, Snart? eller skall dom förodlas inomhus?
Lite många frågor detta, men blev lite intressant detta när jag egetligen bara skulle köpa en påse dill, så såg jag detta i hyllan och köpte några påsar för att fråga här på flashback där kunskapen finns om dom är nåt att ha och hur man gör med dem.