Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Tja!
Lägger in en fråga om odling här!
Läste att eternellvallmo gillar sandig jord!
Har ett sandbrott i närhet där jag bor, eller lite jordblandad sand som ligger avskillt utan männsklig närvaro!
Borde ju gå bra att odla där
vad rekkomenderas vill ha en mindre äng/fält i sommar!
Vilken underbar syn det kommer att ge,
och för att inte säga vilka fina eterneller det kommer att bli!
MVH J
Jag har också en del planer av att odla till våren, tänkte driva upp dem i några miniväxthus (de där av plast som man kan få in typ 20 småkrukor i) skulle det fungera? Sen om jag inte hittar någon sandig jord, skulle det gå bra om jag blandade i lecakulor istället? Har ca 3000 frön, vad kan jag räkna med för skörd? Tacksam för svar.