2008-06-13, 20:31
  #2173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meffimupp
Mina vallmon är ca 3cm och de senaste dagarna har de lagt sig ner och ser ut att må riktit dåligt. Jag har flyttat dem från stället de började växa i.

Kommer de att överleva?
Du har tur om de överlever en omplantering om dom är så pass små :/
Citera
2008-06-14, 10:02
  #2174
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meffimupp
Mina vallmon är ca 3cm och de senaste dagarna har de lagt sig ner och ser ut att må riktit dåligt. Jag har flyttat dem från stället de började växa i.

Kommer de att överleva?

Dom dör lätt av omplantering. Och det är väldigt ofta som dom lägger sig ner innan dom börjar växa igen, dom liksom faller över, så dom mådde kanske bra!
Citera
2008-06-14, 17:42
  #2175
Medlem
två frågor:

1. hur länge pågår ett rus ?
2. vad är det för bieffekter?tack.
Citera
2008-06-14, 18:51
  #2176
Medlem
1. 3-5 dagar, beror på hur mycket du röker
2. Auto-Death, fast om du dricker en magisk potion of Life så kan du bli resurrectad
Citera
2008-06-15, 02:02
  #2177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack
Dom dör lätt av omplantering. Och det är väldigt ofta som dom lägger sig ner innan dom börjar växa igen, dom liksom faller över, så dom mådde kanske bra!
Hmm... de ligger ännu, och många ser "döda" ut, inte vissnade men jättedåliga. Har absolut ingen erfarenhet innom odlingen av opiumvallmor, inte heller någon bättre kunskap än den tillhandahållen från diverse, rätt diffusa, guider på netet.

Skulle visa er foton på de små men ingen kamera finns till hands nu tyvärr.

Frågan är, ska jag vänta och se ifall de återhämtar sig eller borde jag hämta ett nytt parti?
Citera
2008-06-15, 03:30
  #2178
Medlem
a06s avatar
Är det bra drag i Papaver nudicaule?
Citera
2008-06-15, 17:17
  #2179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meffimupp
Hmm... de ligger ännu, och många ser "döda" ut, inte vissnade men jättedåliga. Har absolut ingen erfarenhet innom odlingen av opiumvallmor, inte heller någon bättre kunskap än den tillhandahållen från diverse, rätt diffusa, guider på netet.

Skulle visa er foton på de små men ingen kamera finns till hands nu tyvärr.

Frågan är, ska jag vänta och se ifall de återhämtar sig eller borde jag hämta ett nytt parti?
När mina plantor var små la dom sig också ner på samma sätt du beskriver. Ta lite jord och lägg lite runt nedersta stammen, så att växten står rakt. Det funkar garanterat
__________________
Senast redigerad av Johannes_ 2008-06-15 kl. 17:20.
Citera
2008-06-22, 19:33
  #2180
Medlem
BeanBeamers avatar
Jag var för ett tag sen och planterade (kastade ut) massor av frön på ett ställe, nu har det växt upp massor av vad jag tror är kornvallmo där. De växer i stora "buketter" från samma bas.
Är detta kornvallmo eller vad?
http://i32.tinypic.com/1125w8j.gif

Jag såg även en del av vad jag tror är mina somniferum, men de är bara blad än så länge. Är detta nya klungor av kornvallmo på väg upp eller har jag lyckats få ner några frön i jorden iaf?
http://i30.tinypic.com/15dp1lx.jpg (edit: Just den var jävligt lik den andra vallmons blad)
http://i26.tinypic.com/2luzbsy.gif (men dessa då?)

Tackar!
__________________
Senast redigerad av BeanBeamer 2008-06-22 kl. 20:00.
Citera
2008-06-23, 14:46
  #2181
Medlem
Den första bilden är inte somniferum, ingen aning om vilken det är dock, inte jättevallmo iallafall tror jag.
Den andra bilden tycker jag inte ser ut som somniferum men den tredje känns som somniferum.
Citera
2008-06-23, 15:51
  #2182
Medlem
Plantorna på sista bilden är Papaver somniferum.

Har själv börjat få kapslar på tre pionvallmos och mina 'hen and chickens' börjar växa rejält.
Citera
2008-06-23, 16:14
  #2183
Medlem
BeanBeamers avatar
Tackar, det var precis som jag misstänkte då
Citera
2008-06-23, 16:38
  #2184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skedar09
Plantorna på sista bilden är Papaver somniferum.

Har själv börjat få kapslar på tre pionvallmos och mina 'hen and chickens' börjar växa rejält.

Hade vart kul med bilder, mina har inte nått det stadiumet ännu och det hade varit roligt att se hur långt det är kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in