Citat:
Ursprungligen postat av fannisson
det där får mig att tänka på en ganska intressant känsla, som är lite motsatt.
jo efter att man gjort någonting känns det som om man inte alls har gjort det men ändå vet att man har gjort det, denna känsla kan vara kortvarig men även byggas på så att den blir extremt lång...
sedan finns det de gånger då det är lika dant och sedan uppkommer en period av helt svart, inget minne kvar

Det du beskriver påminner väldigt mycket om en fylla när man blivit så full att man får minnesluckor och i efterhand när någon berättar något som hände när man var med så kommer man helt plötsligt ihåg delar av det men på ett sätt känns det inte som att det aldrig hände.
Medan jag skrev stycket ovan så började jag komma på en annan sak det liknar väldigt mycket också: Ibland när jag är lite vimsig så tex så sitter jag kanske vid datorn och vill se tvn, jag kan se tvn från datorn men skönare att sätta mig i soffan. Jag vet att fjärrkontrollen är bredvid musen så jag försöker ta den medan jag läser något på datorn, jag märker att den inte ligger där trots jag är helt säker.
Jag vänder mig om och är helt säker på att jag inte har lagt den där men någonstans långt inne i hjärnan så säger den mig att jag la den där för ca 10min sen för att jag tänkte samma tanke som nyss; jag ska se tv från soffan, problemet är bara att jag kommit på att jag ska "bara" göra något snabbt på datorn först och lagt fjärrkontrollen på ett annat ställe omedvetet och gått tillbaka till datorn = mitt medvetna kommer endast ihåg att fjärrkontrollen legat vid musen, jag tog upp den omedvetet och jag la ifrån mig den omedvetet.