2009-01-29, 16:44
Medlem
Tankishs avatar
Jag hade installerat Vista x64 på min 1TB hdd. Idag skaffade jag en 250GB och installerade Vista x64 på den också och hade tänkt formatera om den andra. Jag hade bara 250GB'aren ikopplad när jag installerade Vista x64 idag, och sedan efter det så kopplade jag i min 1TB. Problemet är att när jag bootar upp med endast 250GB'aren och sedan kopplar i 1TB hårddisken så hittar inte datorn den stora hårddisken. När jag startar upp datorn med båda hårddiskarna i så bootar den från 1TB hårddisken och då kan jag inte formatera om den eftersom jag kör OS'et på den vid det tillfället. Hur gör jag så att jag bootar från min 250GB hårddisk och fortfarande hittar min 1TB så att jag kan formatera om den för att endast ha för lagring?
Citera
2009-01-29, 16:51
Bannlyst
Har du gått in i bios och valt i vilken ordning hårddisk-booten ska ske i? Eller är det i bios du nämner att du inte hittar den andra disken fast den är inkopplad?
Citera
2009-01-29, 17:20
Medlem
Tankishs avatar
När jag har båda i så hittas bara 1TB hdd'n av BIOS'et men när jag bara har 250GB'aren så hittas den utan problem. Båda går att boota upp från också utan problem. Vad är det som gör att 1TB hårddisken blir första boot?
Citera
2009-01-29, 17:23
Medlem
carbsons avatar
byglade som master o slave kanske?
Citera
2009-01-29, 17:25
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
byglade som master o slave kanske?

Vad är det för nåt och hur gör jag för att få det att bli som jag vill?
Citera
2009-01-31, 01:04
Medlem
Tankishs avatar
Har sökt lite grann men hittar inte mycket info. Någon som kan hjälpa till lite? Har jag gjort nåt fel?
Citera
2009-01-31, 01:07
Medlem
hottentotts avatar
ändra i boot.ini

start-kör-msconfig-boot.ini
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem