Som jag ser det måste vi ha valt vår existens, men det är för enkelt att bara säga så, och en paradox i sig. Den person vi har blivit är ändå bara information samlat ifrån två föräldrar och hela ens externa liv. Vi sparar all information i våra hjärnor och denna formar oss.
Vi är inte bara influerade utav den närmsta fysiska världen, utan även planeter har sin effekt på oss. Det var dock inget jag trodde förrän jag lärde mig förstå numerologi och se hur exakt den var i verkligheten.
För att ta det steget längre så ser jag ingen skillnad på en skapad virtuell verklighet och verkligheten. Så även om det inte är det som om det är det så måste allting följa vissa regler, och regler går att bryta. Den enda regel jag funnit som inte går att bryta, eller bättre sagt, man inte vill bryta, är Fri Vilja. Så det vi är består av information, och det som är allt är öändlig information/intelligens. Det som skapade Big Bang. En reaktion är nog alla överens om att det var, och vad är effekten? Vi är effekten.
Allting är reaktion och effekt. Så inget är av fri vilja, det är så att säga oundvikligt att vi har skapats.
Samtidigt är vi alla del av alla på ett djupt plan och vårt mål med livet måste vara att lära oss och ha jävligt roligt.
Vi är därmed skapare på heltid om vi nu påverkar vår verklighet och därmed borde mänskligheten just nu bara vara barnet påväg att bli vuxen?
- seilon