2009-01-28, 16:21
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Firefox 3.05 har börjat bete sig lite märkligt för mig med start igår.

Lite då och då (än så länge har jag inte kunnat se något mönster i det, men i snitt kanske det sker en gång i timmen eller så) så ökar firefox cpu-användning till ca 20% samt att det belastar hårddisken intensivt, både läsning och skrivning..verkar ske i samma utsträckning. Detta pågår i runt 30 sekunder och under den tiden så svarar inte firefox alls på input (not responding).

Kollade ifall det var någon speciellt tråd som stod för det hela med process explorer men det var själva huvudtråden som stod för cpu-belastningen.

Har inte installerat/uppdaterat några nya extensions eller överhuvudtaget ändrat något de senaste dagarna som skulle kunna gå att koppla till problemet.
Har även scannat med f-secure och malwarebytes anti-malware men utan att stöta på några otrevligheter.

Nån som vågar sig på en gisning vad det kan vara?
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2009-01-28 kl. 16:44. Anledning: Ändrade lite uppgifter efter att ha kontrollerat dem.
Citera
2009-01-28, 17:46
Medlem
Titus pollos avatar
Jag har samma problem med Firefox 3.0.5 hade det med 3.0.4 också.
Hos mig är det svchost.exe som arbetar mot min 3:e hårddisk. Nu tar den i och för sig inte upp mycket processorkraft men jag ser i Anvir taskmanager att diskaktiviteten går upp till 100% även om det inte rasslar i disken som det gör t.ex. när jag flyttar eller kopierar filer.

Firefox låser sig och blir gråad i en 10 sekunder ungefär, sen är allt som vanligt.
Jag har provat stänga av och tom avinstallera alla extensions men det hjälper inte. Har inte orkat prova avinstallera och ominstallera ff dock, kanske det skulle hjälpa. Men skönt och höra att jag inte är ensam iaf.

Jag kör förresten Vista ultimate 64bit om det nu skulle ha någon betydelse...

*edit* En minut efter att jag skrev detta så såg jag att Anvir taskmanager kommit i en ny version där en av buggfixarna är att den orsakar låsningar under några sekunder i firefox och 64bit OS. Kör du anvir taskmanager?
Jag återkommer utifall uppgraderingen hjälpte mig.
Senast redigerad av Titus pollo 2009-01-28 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in