2009-01-28, 14:43
Medlem
sveningmars avatar
Jag vet inte vart jag ska posta det eftersom det gäller alla droger.

Jag känner många som knarkar rätt friskt men utan att "fucka ur" om vi säger så. Har pratat med en del som har varit i gamet i över 20år och kört allt möjligt skit en hel jävla del men som har full kontroll på sina liv med bra jobb etc. Men ingen av dem kör gillar varken tjack eller benzo.

Men sen vet jag en hel del som har gått ner sig riktigt jävla rejält och slutat riktigt illa vissa race. Och den gemensamma nämnaren för alla dom är tjack + benzo. Så jag undrar om det verkligen är värt att köra just dom när det finns hur mycket andra roliga substanser som helst som ger ett mycket nicare rus och som inte fuckar upp en lika mycket?

Själv anser jag att om man har minsta självdisciplin kan man köra på allt möjligt och blanda hej vilt utan att det är någon större fara. Bara man skiter i benzo och tjack. Självklart är opiater mer beroendeframkallande men skillnaden där är att folk verkar ha mer respekt för opiater och vet att att det ska man ta det lungt med.

Själv kör jag allt möjligt med enda regeln att jag aldrig ska röra tjack och benso. Kolla bara på FB, 90% av alla tripprapporter och storys som slutat mest illa är ju tjack/benzo.

Vad anser ni sj om det? Har jag rätt?
Citera
2009-01-28, 14:45
Medlem
sveningmars avatar
Ups, är rätt väck
postade i övriga dator/it.. istället för övriga droger.
Citera
2009-01-28, 14:54
Medlem
bstenstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Ups, är rätt väck
postade i övriga dator/it.. istället för övriga droger.

jo, blev lite funderande där ett tag
Citera
2009-01-28, 15:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Öhm...jag flyttar den här då!

ÖDOI -> Övriga droger
/Mod
Citera
2009-01-28, 16:13
Medlem
Tjack och benso är ju bäst i sitt syfte. Typ. Men visst om jag hade bättre kontakter skulle jag kunna köra metaamfetamin och barbiturater istället.
Citera
2009-01-28, 16:20
Medlem
"Framgångsrika" människor har ofta inga dopaminstörningar eller ångestproblematik. Därför gillar de inte tjack eller benso utom i just ett specifikt syfte.. De verkar gilla mdma, cannabis, i vissa fall opiater och andra fest/sociala droger! Just för att de tar inte droger för att de har en medföljande problematik som de tyngre missbrukarna i regel alltid har med sig..
Citera
2009-01-28, 16:33
Bannlyst
Jag har levt i just tjack/benzo-träsket och det är inte lätt att komma upp.

Det är ju inte direkt så att livet funkar vidare bra efteråt heller och det motiverar ju bara ett ännu längre missbruk
Citera
2009-01-28, 17:09
Medlem
Citat:

Jag känner många som knarkar rätt friskt men utan att "fucka ur" om vi säger så. Har pratat med en del som har varit i gamet i över 20år och kört allt möjligt skit en hel jävla del men som har full kontroll på sina liv med bra jobb etc. Men ingen av dem kör gillar varken tjack eller benzo.

Men sen vet jag en hel del som har gått ner sig riktigt jävla rejält och slutat riktigt illa vissa race. Och den gemensamma nämnaren för alla dom är tjack + benzo. Så jag undrar om det verkligen är värt att köra just dom när det finns hur mycket andra roliga substanser som helst som ger ett mycket nicare rus och som inte fuckar upp en lika mycket?

Själv anser jag att om man har minsta självdisciplin kan man köra på allt möjligt och blanda hej vilt utan att det är någon större fara. Bara man skiter i benzo och tjack. Självklart är opiater mer beroendeframkallande men skillnaden där är att folk verkar ha mer respekt för opiater och vet att att det ska man ta det lungt med.

Själv kör jag allt möjligt med enda regeln att jag aldrig ska röra tjack och benso. Kolla bara på FB, 90% av alla tripprapporter och storys som slutat mest illa är ju tjack/benzo.

benzo är det utan tvekan mest beroende framkallande för min del iaf. Jag köper aldrig benzo för att det inte går att hålla sig från samtidigt som det leder till totall kaos
Citera
2009-01-28, 17:12
Medlem
Eldkvarns avatar
Skulle vara intressant att veta vilka droger dina polare har kört på så länge!?
Berätta gärna hur dom har brukat för att inte trassla till det.
Amfetamin är ju annars en klassiker som många gamla knarkrävar pysslat en del med... Säger du nu att det är cannabis dom har hållit på med så tycker jag diskussionen är avslutad, pga att diskussionunderlaget inte håller.

Citat:

Citera
2009-01-28, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Tjack och benso är ju bäst i sitt syfte. Typ. Men visst om jag hade bättre kontakter skulle jag kunna köra metaamfetamin och barbiturater istället.

hardcore
Citera
2009-01-28, 17:24
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Skulle vara intressant att veta vilka droger dina polare har kört på så länge!?
Berätta gärna hur dom har brukat för att inte trassla till det.
Amfetamin är ju annars en klassiker som många gamla knarkrävar pysslat en del med... Säger du nu att det är cannabis dom har hållit på med så tycker jag diskussionen är avslutad, pga att diskussionunderlaget inte håller.

Självklart är det CB de har pysslat med mest, men annars så har de helg knarkat syra, svamp, meskalin, e, kokain mm.

Men det jag undrar är om det verkligen är värt att gå ner sig så på skit, när det finns massa annat knark som kan brukas utan problem.
Citera
2009-01-28, 17:25
Bannlyst
Lägger till lite då jag inte tänker så jävla klart så jag glömde väl en del

ALLT annat knark (Allt från tyngre opioider till 2cb till E...osv) går att ha hemma liggandes medan jag varken kan låta tjack eller benzo vara... Helt sjukt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in