2009-01-28, 17:33
Medlem
Calle.s avatar
Har inte provat tjack, än. Benso tar jag dock rätt ofta, blandar det friskt med annat, samt för att ha dagen efter en trevlig utekväll. Har inte märkt av något beroende. Varier rätt mycket från person till person, samt vilken självdiscplin man har.
Citera
2009-01-30, 09:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är nog snarare så att det är människor som har problem som tar benso, inte så att benso ger problem (såvida man låter bli att slänga i sig stora mängder på en gång eller blanda med alkohol)...

Och tjack är ju helt enkelt en tung drog som är både ohälsosam och beroendeframkallande... Men nog finns det ju gott om människor som pundar lite nu som då utan att leva i misär också... Dock så kan jag tänka mig att många som är lite äldre, har ett jobb de faktiskt bryr sig om, ungar, etc slutar punda eftersom den långa verkningstiden och avtändningen med speed är lite svårt att klämma in i ett svenssonliv jämfört med andra drogrus...
Senast redigerad av Nemesis1 2009-01-30 kl. 09:52.
Citera
2009-01-30, 15:00
Medlem
Jag vet flera som brukar amfetamin och/eller benso utan att "fucka ur". Men visst båda drogerna går att missbruka, själv har jag helt klart problem med att hantera benso. Tjack har dock aldrig ställt till några större problem för mig.
Citera
2009-01-30, 18:52
Medlem
sveningmars avatar
Ja självklart så är det som ni säger att de mest "fuckade" människorna är de som söker sig till tjack och benzo.
Men jag undrar fortfarande:

1. Håller ni med mig att de personer som det går åt helvette för pga droger använder tjack/benzo eller båda två om man bortser från heroinisterna på plattan.

2. Om man mår dåligt, hjälper just tjack och benzo så jävla mycket mer än andra droger. Skulle inte andra droger hjälpa nästan till samma grad utan att vara lika "fuckande" om ni fattar vad jag menar.

Har själv varit jävligt fucked up och mått sjukt dåligt, men ingenting har ens hjälpt mig i närheten av vad weed gör, och då har jag ändå provat nästan allting utom att just skjuta heroin och röka crack. Hur dåligt jag än mått har några bloss gräs gett mig ett sjukt stort leende på läpparna och fått mig att tänka på hur jävla nice livet är.

Tycker bara att det är så sjukt jävla onödigt att använda tjack och benzo då jag också känner flera som har slutat med det och blivit nykterister. Fett synd att man aldrig någonsin kan dela en gås med dem och att de själva aldrig kan njuta av det heller bara för det jävla tjacket och benzon.
Citera
2009-01-30, 18:57
Medlem
fettabrydens avatar
att fucka ur är för mig synonymt med våld, rån, misshandel och sådant och då passar ju tjack och benzo perfekt så det går nog hand i hand.. hönan och ägget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in