Dagens snorungar/tonåringar skulle nog löpa amok. Själv skulle jag skratta åt dem och snabbt anpassa mig. Var utan internet helt ett halvår för några år sedan, tog inte långt tid, sen var man inne på samma rutiner som på 90-talet.
Jag är visserligen ganska ung (född -84), men jag var ju utan internet största delen av barndomen, och när det introducerades för gemene man på 90-talet var det en helt annan sak än vad det är idag. Man surfade kanske bara max någon timme om dagen, om ens varje dag... youtube fanns inte, inget msn, ladda ner film kunde man glömma. Ladda ner musik och bränna skivor var det inte alla som förstod sig på, hade man en jävla tur kunde man få hem en radiohit kanske.
Porr var ett helvete... popupfönsternas guldålder, försökte man söka fram lite nakenbilder kunde man räkna med en hel flugsvärm pop-up samt virus från helvetet. Internet var ett lite mer avancerat text-tv, inte det multimediala underverk det är nu.
Jag saknar nästan den tiden utan internet eller åtminstone bredband, då var man inte lika bortskämd med att få underhållningen serverad. Fick man tag på en ny en porrtidning/film så var lyckan gjord ett bra tag framöver, idag ser man en porrfilm engång sen tröttnar man. Och visst var det charmigt att hyra videofilmer och sedan kopiera dem?
Nu får man tag på all underhållning så lätt, på vilken dator som helst, närsomhelst. Det är bekvämt, men är det lika kul?
Ungarna av idag är nog FÖR bortskämda med bredband och laptopar. De känner inte till en värld utan det. De skulle INTE ta det bra. Det är väl rätt självklart. De internetanvändare som skulle ta det bäst är väl gamlingarna, typ 40-50-talister, som levt större delen av sina liv utan internet, dessutom använder de generellt inte internet på samma sätt som unga heller, för dem är det nog mer ett praktiskt verktyg bara, typ som telefonkatalogen; kolla blocket, aktierna, bank etc.