• 1
  • 2
2009-01-29, 10:36
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
För mig är i alla fall felet att du skriver "Hjälp snabbt..." i topic. Jag skulle aldrig i helvete hjälpa någon som skriver så.
dito
Citera
2009-01-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gahah
är det ingen som vet vad felet kan vara?. får väl prova köra en system återställning då.

Hur gick det med systemåterställningen?
Citera
2009-01-31, 19:42
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Vista är inte ett dåligt operativsystem. Dels har det bättre minneshantering, men så kräver det också en dator med lite mer kräm i.
Sen att hårdvaru tillverkare är dåliga på att koda drivare till Vista har inget med operativsystemet att göra.

Så sluta gnäll och sitt med ditt jävla opertivsystem från stenåldern och låt oss som faktist vill hänga med i utvecklingen göra det.
Nej vista är fan ren skit med sitt UAC... klagar på allt som om man vore inbecill.

Jag har jobbat med datorer sedan 3:11 tiden och har nu 2xp burkar och 2 nya laptops med Vista (Acer, Fujitsu).
Och maken till krångel har jag aldrig varit med om spel som fungerade oklanderligt i XP.. kraschar.. vägrar starta, för lite virtuellt minne.. vafalls? Jag har för f.. 2Gb och 120 ledigt på disken? utforskaren kraschar och startar om.. när man stängt ner vissa funktioner så verkar det knappt att få tillbaka dem med mindre än att man får söka på internet efter lösning.. när det i XP bara var att högerklicka och välja..
Upplever det som segt på sprillans nya datorer..
Det här är värre än vad Win ME någonsin var.
Men som sagt, det som mest irriterar är att det verkar få så många program runt omkring att bli buggiga, som funkat perfekt i XP.
Sedan att vista inte kraschar i sig skiter jag då... det funkar ju ändå inte.

Är så nära nu att bara formatera om skiten på båda de nya datorerna (så ungarna slipper abbonera på min "gamla" XP dator för vissa spel).
Citera
2009-01-31, 19:48
Medlem
anordmans avatar
Kan lägga till att nu lyckades Vista krascha sönder ungarnas WALL-E installation så den vägrar starta längre.. de är måttligt glada över att börja om från början med en ominstallation.

http://imgs.xkcd.com/comics/windows_7.png
Citera
2009-01-31, 20:09
Medlem
kan ju alltid köra en format C:
Citera
2009-01-31, 21:09
Medlem
mightywarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Nej vista är fan ren skit med sitt UAC... klagar på allt som om man vore inbecill.

Jag har jobbat med datorer sedan 3:11 tiden och har nu 2xp burkar och 2 nya laptops med Vista (Acer, Fujitsu).
Och maken till krångel har jag aldrig varit med om spel som fungerade oklanderligt i XP.. kraschar.. vägrar starta, för lite virtuellt minne.. vafalls? Jag har för f.. 2Gb och 120 ledigt på disken? utforskaren kraschar och startar om.. när man stängt ner vissa funktioner så verkar det knappt att få tillbaka dem med mindre än att man får söka på internet efter lösning.. när det i XP bara var att högerklicka och välja..
Men som sagt, det som mest irriterar är att det verkar få så många program runt omkring att bli buggiga, som funkat perfekt i XP.

Är så nära nu att bara formatera om skiten på båda de nya datorerna (så ungarna slipper abbonera på min "gamla" XP dator för vissa spel).

Du har jobbat länge med datorer och klagar på UAC? Stäng av skiten då.
Citera
2009-02-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman

Om du är så kunnig varför inte stänga av det? Herrejäv.. !!!
Har aldrig haft problem med spel osv i Vista så någonting gör du ju helt klart fel. Får tom gamla hederliga quake att rulla utan problem i Vista.

Som man brukar säga GÖR OM, GÖR RÄTT !!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in