Okej, jag skrev dock att jag inte hade läst tidigare inlägg i denna tråd
Konstigt då han inte har lämnat industrin, absolut. Dock kan det betyda att han inte fortsätter efter Recovery albumet, eller något i den stilen? Kanske han fortsätter rappa, men vill gå ifrån detta 'illuminati', 'industri' eller vad vi ska kalla det?
I hans lyrics ser man ju också hur man inte får klä sig som man vill i industrin - 'Look at how i dress, fucking baggy sweats, go to work a mess' Nuförtiden klär han sig mer 'normalt' (Beror på vad normalt är? )
Kan detta vara relevant, att han inte klär sig likadant som förr? Jag tror att detta är hans riktiga stil, men han har klätt sig i stora hip-hop kläder pga hans image?
I Not afraid rappar han också: 'There's a game called circle and I don't know how
I'm way too up to back down'
Kan detta betyda något i stil med att han vet för mycket om industrin/är för högt uppe i rangen, eller vad man ska kalla det?
Min slutsats skulle vara ungefär att han vill lämna industrin, men kan/får inte.
Jag vill tro att det är sant, kan dock inte motbevisa mig själv. Om en artist som var med i Illuminati skulle gå ut, skulle han troligen bli dödad. Varför blir inte em det?
Edit: Har du hört låten Cinderella man? Cinderella man låter ju lite som rain man samtidigt som det låter som Illuminati "Who forms pyramids and raps circels around square lyricists?" och andra texter finns i låten.
Senast redigerad av Mamma-pappa 2011-01-21 kl. 18:59.
ja han vill gå ur lyssna på 25 to life där han förklarar det bättre + att han har gjort en musikvideo om hur hans kompis blev skjuten innan det ens hände
Hej kompis, vad är illuminati?
Förklara samt är hur Eminem är medlem
Hej kompis, vad är illuminati?
Förklara samt är hur Eminem är medlem
Illuminati kontrolerar media och jobbar åt djävulen för att förklara det enkelt. Sök på forumet för ett bättre svar. Eminem blev medlem när han "sålde sin själ" till djävulen för att få mera framgång och bli ännu kändare. "This soul's escaping, through this hole that is gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is boring, but superstardom's close to post mortem" Säger han i sin sång Lose yourself från 2002.
bullshit! allt har med illuminati att göra bara man vänder på det tillräckligt många gånger...
Jag tror att många artister använder illuminati bara för att få just den här uppmärksamheten. De är smarta nog att inse hur mycket mer interssanta de blir som artister om det verkar mer "mystiska".
och i lose yourself tror jag att han syftar på hiphopen.
bullshit! allt har med illuminati att göra bara man vänder på det tillräckligt många gånger...
Jag tror att många artister använder illuminati bara för att få just den här uppmärksamheten. De är smarta nog att inse hur mycket mer interssanta de blir som artister om det verkar mer "mystiska".
och i lose yourself tror jag att han syftar på hiphopen.
+1
Precis, han använder sina texter för att få mer uppmärksamhet av Illuminatitroende m.m.
Allt han sjunger om är helt logiskt, det har ingenting med någon hemlig sekt att göra, det är snarare såhär kapitalismen fungerar, kämpar man hårt => blir man rik och berömd => men det är klart som fan det finns negativa förändringar också, såsom att det blir otroligt svårt att ta sig ifrån rampljuset etc.
Eminem pratar mycket om "The Game", dvs hiphopen som ett spel eller en lek, som förändras hela tiden och man måste alltid hålla samma tempo för att inte förlora respekten av de andra deltagarna.
I hiphopen som Eminem växte upp i handlade ALLT om respekt.
Några exempel där folk tror han sjunger om någon sekt, i.e. Illuminati är bl.a.
25 to life,
I feel like when I bend over backwards for you all you do is laugh
Cause that ain't good enough you expect me to fold myself in half
Til I snap
Don't think I'm loyal
All I do is rap How can I moonlight on the side
I have no life outside of that
...
My friends keep asking why I can't just walk away from I'm addicted
To the pain, the stress, the drama
I'm drown in so I guess imma mess
Cursed and blessed
But this time imma
Ain't changing my mind
I'm climbing out this abyss
You screaming as I walk out that I'll be missed
But when you spoke to people who meant the most to you You left me off your list
Fuck you hip-hop
I'm leaving you, my life sentence is served bitch
And it's just
...
Han sjunger alltså om sin RELATION till hiphop/"The Game" inte om någon sekt
Lose yourself,
...The soul's escaping, through this hole that it's gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is boring, but superstardom's close to post mortem
It only grows harder, only grows hotter
He blows us all over these hoes is all on him
Coast to coast shows, he's know as the globetrotter
Lonely roads, God only knows
He's grown farther from home, he's no father
He goes home and barely knows his own daughter
...
Detta är ett rim! Det är mycket möjligt att han hintar något om Illuminati, men versen i sig handlar ju framförallt om hur det var ~1999-2000 när han "blew up" och blev som störst
Folk gillar också att prata om Not Afraid, det folk inte förstår är att de saker han försöker eller har lyckats ta sig ut ur är:
Drogberoende: sömnmedel, Depression pga Proof's bortgång 2006, The Game (hiphop, kändislivet), han vill vara där för sina döttrar, men han gillar att göra musik också, den balansen slåss han för.
Drogberoende: sömnmedel, Depression pga Proof's bortgång 2006, The Game (hiphop, kändislivet), han vill vara där för sina döttrar, men han gillar att göra musik också, den balansen slåss han för.
Det är Illuminati som rubbar balansen. Om de inte fanns skulle han troligen vara där för sina döttrar mycket mer.