2009-01-27, 21:36
Medlem
Köpte mig sån htpc med ubuntu.datorn har en sån skärm där massa infon kan visas...
Men den lyser bara och ingen text visas.

Nåt program som kanske kan fixa detta?

Mvh
Citera
2009-01-28, 12:47
Medlem
Ödlans avatar
En "såndär" skärm? Menar du att du saknar bild på din datorskärm?
Citera
2009-01-28, 13:21
Medlem
Alltså, till att börja med så får du nog säga vad det är för chassi åtminstånde... men jag gissar på att det är ett Antec Fusion... och då kan jag svara att det finns guider på google som säger hur du ska göra.
Men jag vet också att det inte alltid är så trivialt då dom flesta LCD displayerna är dåligt supportade och lcdproc eller vad man nu tänkte använda inte alls är så enkelt som man skulle vilja önska.

En gång i tiden så funkade det ganska bra att bara köra "echo "text" > /dev/lcd0" men med fusion så funkade iaf inte det sist jag hörde av min bror.
Citera
2009-01-28, 17:19
Medlem
haha,nä jag menade att själva datorburken har en inbyggd display.
verkar iof inte vara lcd utan tydligen kallas för VFD.

Japp,skrämmande att du gissade rät på min exakta dator,sjukt.

öhm jag laddade ner lcdproc som tydligen ska kunna fixa detta men det är riktigt krånligt för en nybörjare som mig att fixa det .

Denna tråden : http://ubuntuforums.org/showthread.p...hlight=lcdproc ska nog hjälpa mig att lösa det ,men jag tappa lusten när jag ser den där texten....usch

aja får la söka vidare efter andra alt. annars
Citera
2009-01-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammaGoblin
Japp,skrämmande att du gissade rät på min exakta dator,sjukt.

Det är inte så svårt, det är det billigaste/populäraste/snyggaste HTPC chassit ute på marknaden...
Jag föredrar dock min Dign H6 ( http://www.elektroni.fi/tuotekuvat/shot4-hv5.jpg )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in