2009-01-27, 17:25
Medlem
Relevants avatar
Hejsan,
En kompis hjälpte mig att plocka ihop delar till en dator efter att min förra hade ballat ur totalt men denna verkar inte vara speciellt bra heller, värt att säga är att jag inte kan något om hårdvara eller liknande när det gäller datorer.
De felen som är på den är att datorn hänger sig ibland, detta kan ske flera gånger om dagen och ibland så kan den fungera hur bra som helst. När den hänger sig så går det oftast inte att starta den på direkten utan man måste vänta ett tag. När man startar den direkt efter så brukar det vara så att man kommer någon bild som alltid är för uppstarten (tror att bilden är för moderkortet eller grafik kortet) sedan så blir skärmen svart och den startar om sig och sedan så fungerar den igen (oftast).
Andra problem som jag har med datorn är att vissa program får för sig att sluta fungera, winamp t.ex. Formaterade datorn för inte så länge sen men och då när jag installerade winamp så fungerade det i ett par dar sen så kom det upp varje gång jag startar winamp "skicka - skicka inte" felmeddelande sak. Winamp är inte det ända programmet som det händer på.

Jag vet inte vad jag har i burken eller hur man får fram det utan det ända jag vet hur man får fram är det här:
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 5000+
2.59 GHz, 2,00 GB RAM
PAE (Physical Address Extension)

Jag vet inte om det kan vara något som inte är kompatibelt med det något annat eller vad som är fel, säg hur man får fram vad jag har för delar i datorn så skriver jag ner det så får vi se vad ni har att säga. På hårddisken så har jag för övrigt 250 GB ledigt. Jag har bara Windows XP och program på den hårddisken. Alla filer är på en extern hårddisk.

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in