2009-01-27, 09:33
Medlem
gobbegroggs avatar
hejsan svejsan i lingonskogen! satt och surfade på brorsan dator, stängde av och BAH poff dagen efter när jag skulle in och kika mail osv så kom detta upp

Det gick inte att läsa in c:windows\system32\opnooIJD.dll

Det gick inte att hitta den angivna sökmodulen.

jag bah wtf liksom, gangsta som jag var klickade bara ner rutan och försökte starta upp mozilla, funkade inte. vägrade ens söka efter startsidan. starta IE, samma grej där. Testade logga in på min MSN, sket sig direkt, felsökte och det var något med mina nätverksportar.

drog igång hans norton och tänkte uppdatera för att se om det fanns något att plocka väck, fanns det ju såklart. minns ej vad det hette, men behöver ni veta det kan man ju säkert kika upp i någon logg. yes yes, startade om datorn, och internet började funka.

men den där RunDLL rutan kommer upp varje gång man startar om datorn. Försökt googla på vad det är, men har ju inte direkt lyckats.

fråga nr2. han har äkta version av Norton, men ska jag avinstalera det åt han och fixa avast och bara fixa fungerande produktnyckel?

Tack på förhud
Citera
2009-01-27, 10:06
Medlem
Catatonics avatar
Du fick bort virus filen. Att rutan kommer upp är att dll filen är inskriven att starta vid startup av datorn, men att den inte hittar den. Det är bara plocka bort att filen ska startas vid startup så kommer du inte se varningen mer. Jag gjorde det med något liknande genom att använda Easycleaner V2.0. Du behöver inte oroa dig i alla fall, viruset är borta.

Och när det kommer till antivirus så kan jag istället för AVAST så kan jag rekommendera AVG 8.0 FREE. Det är gratis och fungerar enligt mig bättre än något annat antivirus program tidigare. Se bara till att du använder den med Windows brandväggen så ska det vara lugnt.

Lycka till
Citera
2009-01-27, 10:17
Bannlyst
EasyCleaner kan laddas ner här: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Mycket bra program för övrigt.
Citera
2009-01-27, 11:44
Medlem
gobbegroggs avatar
Tackar för svar, då åker skiten väck då. Får tanka ner och testa, ska kika med brorsan så det är okej med Det först.

Ni betYDeR <33333335553223333 (F)(F)

lås tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in