• 1
  • 2
2003-09-07, 02:08
Medlem
Är det nån som vet om nåra ner gångar i mälarhöjden, det finns ett stort skydds rum som ska sitta ihop med tunnelbanan men var????

Det finns även ett nerlagt varmvatten värk där jag varit nere 13 vånigar, går det att komma längre??
Citera
2003-09-16, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tänkkärlek
Är det nån som vet om nåra ner gångar i mälarhöjden, det finns ett stort skydds rum som ska sitta ihop med tunnelbanan men var????

Det finns även ett nerlagt varmvatten värk där jag varit nere 13 vånigar, går det att komma längre??
cool var ligger varmvatten verket??
Citera
2003-09-16, 20:01
Medlem
vattenvärket ligger nere vid vattnet...men man kommer nog inte längre än 13 våningar eftersom dörren där nere är ganska stark och den vill typ inte gå sönder=( har bankat rätt bra på den...men dom har ju ändå släkt ner och svetsat igen så man kommer inte ner till dörren iaf...finns några andra ingångar men dom leder bara till typ ett rum så det är inget direkt att utföska...det där om skyddsrum i tunelbanan har jag inte hört nåt om men det värkar soft...om du får reda på mnått mer så kan du skicka pm till mig...men om du vill veta mer är det väl bara att ta en promenad på spåret...akta dig för tåg bara....
Citera
2003-09-16, 20:52
Medlem
Luffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tänkkärlek

Jag bor i mälar höjden skälv, och har vart vid vattenverket, men ej gått ner där, då d bodde luffare när vi gick dit.
Angående skydsrummen så tror jag ingången kan vara vid petersbergsvägen, dom två stora portarna på höger sida (om du kommer från tunnelbanan), har skälv vart innanför dom för några år sen, där bakom finns bara en cirka 100m lång väg ner i berget till en port som var låst, har hört att där bakom skulle finnans ett skyddsrum som sträcker sig till berdäng...
Citera
2003-09-21, 17:29
Medlem
Bingo, jag bor också i Mälarhöjden och har varit i vattenverket vid Eolshäll och filmat. En jäkla massa klättrande.

Men 13 våningar?! För oss var det stopp efter 4. Har vi missat något?!
Citera
2003-09-25, 19:12
Bannlyst
ahaa okai nere vid vattnet, är det lätt att hitta om man åker dit?
Citera
2003-09-30, 10:20
Medlem
Eolshäll är ett nedlagt reningsverk, det är därför det luktar skit där.
Det verkar som att båtklubben, som ligger granne med reningsverket, använder delar av bergrummen under stället.
Citera
2003-10-01, 10:38
Medlem
Fan va många som bor i mälarhöjden här då! Jag bor också i Mälarhöjden men jag har inte varigt nere i något av det som ni pratar om, men jag har hört folk snacka om det. Jag har däremot varigt högst upp i masten som är på berget åvanför t-banan och kyrkan! Om ni som bor i mälarhöjden kollar med kikare högst upp på masten ser ni kanske en sån där strumpa som man brukar ha på flygplattser!?! Jag satte upp den...
Citera
2003-10-01, 11:26
Medlem
Bor inte i mälarhöjden. Utforskar dock friskt runt om i STHLM.
Citera
2003-10-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gata
Fan va många som bor i mälarhöjden här då! Jag bor också i Mälarhöjden men jag har inte varigt nere i något av det som ni pratar om, men jag har hört folk snacka om det. Jag har däremot varigt högst upp i masten som är på berget åvanför t-banan och kyrkan! Om ni som bor i mälarhöjden kollar med kikare högst upp på masten ser ni kanske en sån där strumpa som man brukar ha på flygplattser!?! Jag satte upp den...

Jodå, den har man sett dagligen i typ några års tid Men nu är den nere, de har rekonstruerat hela masten och tagit bort hela "toppbyggnaden" (balkongen). I samma veva rensade de dessutom masten på skrot. Undrar varför de tog bort plattformen. Kanske för mycket ungar där uppe, en polare gick upp med ryggsäck och ett sexpack folkisar för ett år sen. Däruppe avnjöt han folkisarna kombinerat med en underbar utsikt över natt-Stockholm, men halvvägs genom paketet såg han polisbilar komma... Då drog han fort!!!

Nuförtiden är det dock inte lika lätt att klättra upp, de har satt ett spiknät samt lås några meter upp på den....!
Citera
2003-10-08, 17:23
Medlem
jo, men om man är lite smidig så kommer man igenom... Jag har klättrar upp allt som allt 4ggr varav 2ggr nu när taggarna är där. inte problem.
Citera
2004-01-04, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xinote
Bingo, jag bor också i Mälarhöjden och har varit i vattenverket vid Eolshäll och filmat. En jäkla massa klättrande.

Men 13 våningar?! För oss var det stopp efter 4. Har vi missat något?!
nån som vet om man fortfarande kan komma ner där?
har varit och snokat runt där förut men inte hittat någon nedgång...
kanske kan man komma ner i dagvatten tunnlarna kanske
http://www.syvab.se/images/catcharea.gif
cykla från mälarhöjden/eolshäll till himmerfjärdsverket?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in