2009-01-26, 23:41
Medlem
Opioidmannens avatar
Nn som vet nr oxy norm respektive oxycontin ,samt ketogan till apoteken i Sverige?

Har lst att man kan f s k hyperalgesi (generell smrta i hela kroppen)samt allodyni (smrtverknslighet) av morfin.
Men det mste vl vara jvligt ovanligt,en paradoxal reaktion t ex.
Kanske om man tar det mot ej opioidknsliga smrtor?

Men kan maan verkligen f frrvrrade smrtor av morfin om man inte blir hjlpt av det?
givetvis menar jag nr man str p det och inte om man slutar
CT.D r det ju vanligt med muskelsmrtor b l a

Oxy eller ketogan kan inte ge denna reaktion.
Citera
2009-01-27, 01:23
Medlem
sventumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opioidmannen
Nn som vet nr oxy norm respektive oxycontin ,samt ketogan till apoteken i Sverige?

Huh?
Citera
2009-02-02, 17:15
Medlem
Mulhollands avatar
Det tycker jag inte.
Dremot nr en opiatberoende blir utan men det visste du redan.
Citera
2009-02-04, 22:00
Medlem
Kan lika grna frga hr istllet fr att gra en ny trd. Men om man ska ta ketogan dr solen inte skiner s att sga, men verkligen inte har en pump, vad finns det fr alternativa lsningar?

Tacksam fr svar
Citera
2009-02-04, 22:08
Medlem
Ciphers avatar
Det stmmer att opioidbruk kan ndra polaritet p receptorerna, s man knner av motsatt effekt: smrta.
Citera
2009-02-04, 22:37
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimpaa
Kan lika grna frga hr istllet fr att gra en ny trd. Men om man ska ta ketogan dr solen inte skiner s att sga, men verkligen inte har en pump, vad finns det fr alternativa lsningar?

Tacksam fr svar

Ta en tratt kr upp och hll sedan ner en lagom mngd gldjesubstans. Eller s drar du till apoteket och frgar om en dosspruta.
Citera
2009-02-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Ta en tratt kr upp och hll sedan ner en lagom mngd gldjesubstans. Eller s drar du till apoteket och frgar om en dosspruta.

Det lste sig, synd bara att tratten var fr jvla vass och det var pappas tratt s jag fick kra upp ett VP-rr (16mm) men tratten ovanp, det var d fan inte litet, hahahah.
Citera
2009-02-04, 23:42
Medlem
_indees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimpaa
Det lste sig, synd bara att tratten var fr jvla vass och det var pappas tratt s jag fick kra upp ett VP-rr (16mm) men tratten ovanp, det var d fan inte litet, hahahah.

Allt lser sig med de tre V'na, vld vilja och vaselin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in