Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Om man fingranskar tidningsartiklarna verkar det vara ett ganska seriöst och verklighetsförankrat projekt. Svårt att tro! Stadsbyggnadskontoret är inblandat liksom flera aktörer. Så lät det i somras. Hade varit väldigt intressant att höra det senaste. Det finns en del ledningstunnlar under den aktuella kullen samt att skrapan kan utgöra en risk för Älvsborgsbron - de är väl de enda nackdelarna jag kan se som ingen redan nämnt.
Röda Stens Fastighetsutveckling AB, vars största ägare är kommunala fastighetsbolaget Bostadsbolaget, ligger bakom projektet, så det verkar finnas en aning seriositet i förslaget i alla fall. Olyckor, eller för den delen terrorattentat, med ett par välfyllda tankbilar under fundamentet, är det något att oroa sig för? Har inget direkt hållfasthetsberäkningskunnande.