2003-09-07, 00:07
Medlem
Dr.Phils avatar
Undrar om nån vet hur sant det är om man blir riktigt skrämd/rädd
att man kan åldras i förtid att håret vitnar.

Off topic. Vad heter det när man rakar av sig allt hår på kroppen.?
Citera
2003-09-09, 14:20
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Ehm det är en myt.

Off topic svar: Fullshave

Skojja, har ingen aning
Citera
2003-10-07, 17:30
Medlem
eantrs avatar
Var dag tappar man harstran. Var dag under en viss alder far man vita harstran istallet for de som tidigare var morka. Det ar sa att morka har sitter fast samre an vita. En kraftig chock som att en anhorig dor ar en stressituation for kroppen som leder till att fler har tappas. Vid en brytpunkt da ar det valdigt manga morka har som tappas och farre ljusa. Det gor att totala utseendet kan forandras ratt markant. Jag ar ingen expert eller har heller inte sett det har fenomenet men det ar sa har jag har fatt det forklarat for mig.
Citera
2003-10-07, 17:50
Medlem
Jag vet en som tappade allt hår i och med stress och kanske annat. Var ingen vanlig skallighet för håret kom tillbaka igen. Innan hade håret varken gråa eller vita strån, efter var nästan alla gråa eller vita. Tror att personen var ca 45 år då.
Citera
2003-10-10, 00:11
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Nej, ens hår kan inte bli "vitt" över en natt. Helt enkelt beroende på att hår inte är någon levande cellmateria. Hårcellerna lever bara vid roten, det är vid roten som hårstrået växer. Om håret av någon anledning skulle ändra färg (vilket det egentligen inte gör riktigt på det sättet) så skulle det ändra färg i lika snabb hastighet som håret växer ut, det villsäga någonstans runt tre månader eller så. Hårstrået består av ett material som påminner i uppbyggnad om till exempel naglar, vilka också bara växer vid roten, nagelbandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in