Citat:
Ursprungligen postat av
Bade
Så det är ingen ide att flytta till Almqvisten? Så synd då jag vill byta till ett billigare boende.
Jag tror inte det är så farligt faktiskt. Men det beror ju på hur känslig du är visserligen.
Jag bodde där i området innan bostadsrätterna började poppa upp och innan hyresrätterna blev "dyra" och renoverade. Då upplevde jag det inte som farligt att bo där, även om det såklart var en del knarkare, och det hände en del våldsbrott, men det var ju mer "uppgörelser", eller folk som känner varandra åtminstone. Inte känt någon som blivit rånad eller oprovocerat attackerad eller liknande om det skulle vara sånt du är rädd för.
Jag skulle dock inte vilja att min unge gick i skolan i gränbyskolan, så har du barn skulle jag tänka två gånger. Aldrig någonsin har jag hört sånt kaos på en skola så många gånger (har besökt biblioteket vägg i vägg med skolan ett gäng gånger).
När jag bodde där var det väldigt invandrartätt, men numera tror jag att det är mer blandat då det som sagt är nybyggda bostadsrätter i områdena och hyresrätterna är lite dyrare än de brukade vara.