2003-09-06, 20:07
Medlem
Bossiemans avatar
Hallå, jag skriver på en bok om en filosofisk/fysikalisk teori som ifrågasätter dagens etablerade vetenskap. Tankar som strider mot den etablerade vetenskapen presenteras. Ideer som strider mot vad vi tar för givet om hur vårt samhälle och dess funktion presenteras genom logiska metoder.

Tvivlar du på vad vetenskapen anser vara sanningar? Tyker du att Big bang teorin är knasig?

Då är denna bok något för dig.

Du hittar boken för nerladdning på min hemsida

www.dd.chalmers.se/~sandvik

Trevlig läsning
Citera
2003-09-06, 20:28
Medlem
Vetenskapen hävdar inte att något är sant, bara att en teori är mer troligt än någon annan.

Boken är intressant *läser*. Jag orkar dock inte ta mig igenom detta på en datorskärm, inte heller har jag råd att skriva ut det, så var det med det hehe.
Citera
2003-09-20, 01:11
Medlem
crawlys avatar
Läste igenom hela klabbet på 89 sidor. Mycket intressant även om det tog ett tag innan teorin började förklaras. Väntar med spänning på fortsättningen då jag själv funderat i dessa tankegångar under många år.
Citera
2003-09-20, 15:06
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Läste igenom hela klabbet på 89 sidor. Mycket intressant även om det tog ett tag innan teorin började förklaras. Väntar med spänning på fortsättningen då jag själv funderat i dessa tankegångar under många år.

Låter mycket bra. Har du egna tankar och ideer som du skulle vilja dela med dig av? Jag behöver som sagt va andra människors syn och perspektiv på problematiken som presenteras i boken.
Citera
2003-09-21, 02:13
Medlem
crawlys avatar
Jag måste smälta det som du kommit fram till först.
Jag har precis som du, reagerat över att dom teorier som finns är för omständiga för att kunna beskriva en sanning. Jag har alltid varit övertygad om att helhetsteorin kommer visa sig vara "enkel" (i brist på bättre ord).
Citera
2003-09-22, 14:44
Bannlyst
Också tänkt som du

Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Hallå, jag skriver på en bok om en filosofisk/fysikalisk teori som ifrågasätter dagens etablerade vetenskap. Tankar som strider mot den etablerade vetenskapen presenteras. Ideer som strider mot vad vi tar för givet om hur vårt samhälle och dess funktion presenteras genom logiska metoder.

Tvivlar du på vad vetenskapen anser vara sanningar? Tyker du att Big bang teorin är knasig?

Då är denna bok något för dig.

Du hittar boken för nerladdning på min hemsida

www.dd.chalmers.se/~sandvik

Trevlig läsning
Har studerat filosofi på GU och bland annat läst lite fysikfilosofi för Claes Åberg. Har också tänkt ungefär som du. Relativitetsteorin tex: om all tid är relativ så befinner sig ju tex blodet i kroppen på ett annat "tidsplan" då det rör sig i en annan vektor vs kroppen i övrigt, och på detta sätt kan man plocka ner allt, så att det öht inte finns en enda partikel som är "samtidig" med en annan. Men så fort man ifrågasätter Albert blir man tyvärr anklagad för antisemitism.
Men boken verkar kunna bli ngt stort; fortsätt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in