Afrikanen som inkallades av syndikalisterna för överfallsmisshandeln (eller mordförsöket) vittnar ju på ett roande sätt om hur "den ledarlösa antifascistiska aktiviteten" i verkligheten bedrivs:
Citat:
"---Makou pekar också ut syndikalisten Oscar Madden som ledare för attacken. På frågan hur han kan veta det lägger han alla korten på bordet så inga missförstånd sker.
-Han sa att det är han som är Oscar, och berättar för oss vart vi skulle gå och vad vi skulle göra.
makou-Det är vad jag säger som gäller, berättar Makou att Oscar ska ha sagt, till polisens förhörsledare.
Makou skyller sin delaktighet på Adrian och säger att han ”bara hängde på”. Han hjälper även polisen med signalement på bland andra Oscar.
-Alla lyssnar på mig och gör som jag säger, sa Oscar när de började gå mot bussamlingen enligt Makou.---"
Den blandmissbrukande råttan Björn Forsell (dömd för en gängmisshandel av en tonåring som bar en Torshammare om halsen) och den auktoritäre gängledaren Oscar Madden bör ha anledning att ångestsvettas i den nära framtiden - fotfolket som var inblandat är som sagt mest sorgliga typer, vars närvaro vid attacken tydligt visar hur få AFA-och RF-aktivister som finns att uppbåda i Göteborg.