Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-01, 10:29
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knipselfritz
Till skillnad från dig så har jag koll. Sedan 1994 då den sk DN ockupationen genomfördes, har jag beställt ut förundersökningar och domar där afa har varit inblandade.

Ok. Då har du ju bevis på att snittåldern på de dömda är 14-17 år. Vi som ville att det inte skulle bli känt.

15 års kartläggning, det måste bli tröttsamt för dig om det är så oerhört stor genomströmning - med tanke på att medelåldern är konstant. Varje år måste du ju radera allt material o börja om från scratch igen, eftersom det gamla materialet redan är inaktuellt, och beställa ut material på nästa barnkull. Känns det verkligen värt det? Ägna så mycket tid åt barnungar som är borta efter ett halvår på "barrikaderna". Eller har du en speciell läggning som går igång på att granska småbarn?
Citera
2009-02-01, 10:47
Bannlyst
så jag som varit aktiv de senaste 4-5 åren inom sthlms autonoma vänster har sämre koll? jag tänker inte skriva ut åldersnitt eller vart folk jobbar, men som timmyg mfl. konstaterat så är afa/rf ett snitt i arbetarklassen, det finns folk som går på gymnasiet, det finns de som jobbat de senaste tio åren på samma jobb. det finns de som aldrig haft ett fast jobb osv.
Citera
2009-02-02, 19:23
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ska man tro en del debattörer här på forumet så är AFA/RF i åldern 22-30år och när man har kommit upp i den åldern har de flesta ett arbete. Medans om man ska gå efter verkligheten så har AFA/RF en medelålder runt 19år, vilket betyder att de med nöd och näppe gått ur grundskolan.

/Micke

Och vad är verkligheten då? De bekräftade RF'are och afaiter "ni" har hängt ut är ju i ålderspannet 22-30

Men mellan 18-30 år är väl det vanligaste åldersspannet.
Citera
2009-02-02, 19:32
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Och vad är verkligheten då? De bekräftade RF'are och afaiter "ni" har hängt ut är ju i ålderspannet 22-30

Men mellan 18-30 år är väl det vanligaste åldersspannet.
Jag tror inte att Motståndsrörelsen hängt ut särskilt många av de gossarna, och att avgöra åldersspannet på två rörelser utifrån de nötter som blivit uthängda i diverse nationella tidningar (pappers eller elektroniska) är inte speciellt lyckat.

/Micke
Citera
2009-02-02, 19:37
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Jag tror inte att Motståndsrörelsen hängt ut särskilt många av de gossarna, och att avgöra åldersspannet på två rörelser utifrån de nötter som blivit uthängda i diverse nationella tidningar (pappers eller elektroniska) är inte speciellt lyckat.

Om resten av RF/AFAs medlemmar är 12 år, så får du ju statistiskt rätt.
Citera
2009-02-02, 19:44
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Om resten av RF/AFAs medlemmar är 12 år, så får du ju statistiskt rätt.
TimmyG, det betyder att RF/AFA här rätt få medlemmar såvida inte medelåldern är otroligt hög, då kanske 30-talet har blivit uthängda allt som allt. Eller tänkte du lite fel nu?

Men tack för informationen, det går inte att räkna exakt men utifrån den informationen kan man iaf få fram relativt säkra siffror på ett antal, utifrån ditt påstående.

Men för att vara säker så frågar jag igen. Har jag förstått dig rätt när du säger att om jag utgår från de som blivit uthängda så bör resterande medlemmar vara 12år för att få medelåldern till 19år?

/Micke
Citera
2009-02-03, 01:25
Medlem
TimmyGs avatar
Nu tycker jag vi alla sjunger "We shall overcome"...
Citera
2009-02-03, 05:02
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Nu tycker jag vi alla sjunger "We shall overcome"...
Jag tycker du kan svara på lite fler frågor om RF/AFA.

1. Vad tycker RF/AFA att du "läcker" information på nätet?
2. Är det saktionerat?
3. Kommer du att fortsätta svara på frågor, precis som dina kamrater som kvittrade i förhören?

/Micke
Citera
2009-02-03, 14:17
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Jag tycker du kan svara på lite fler frågor om RF/AFA.

1. Vad tycker RF/AFA att du "läcker" information på nätet?

Åh, att du med din formel kan räkna ut exakt hur många medlemmar RF/AFA har? Vad fick du för siffra? Jag skäms gruveligen över att ha släppt en sådan superhemlis.

Citat:
2. Är det saktionerat?

Vi är ju ledarlösa, pucko. Fast, det har jag ju fattat, är ni också. Jag väntar tills politbyrån slår mig på fingrarna.

Citat:
3. Kommer du att fortsätta svara på frågor, precis som dina kamrater som kvittrade i förhören?

Jepp, definitivt. Ingen skuld över de som kvittrade. Men all skit över folk som släpper ut sådana unga nybakade gröngölingar på aktioner. Kamikazeaktivism har jag inget till övers för.
Citera
2009-02-06, 01:30
Medlem
503s avatar
Bommar igen denna tillfälligt, med anledning av storstädning.
Tråden kommer att öppnas igen, med lite tur under morgondagen.

/mod
Citera
2009-02-06, 19:50
Medlem
503s avatar
Så, nu har tråden blivit bantad med närmare 300 inlägg.
En jävla massa ot, med andra ord.

Jag borde egentligen dela ut en hel drös med tillsägelser, men vi skippar det denna gången.
Dock så gäller följande: Hädanefter så ska alla iaktta det ämne tråden ämnar att avhandla, innan ni väljer att svara.
Alla inlägg som skrivs härefter ska vara av relevans för ämnet.

tråd öppen
/mod
Citera
2009-02-07, 11:47
Bannlyst
Jag skriver i den här tråden även om det inte är just rätt ämne men ändå hör ihop, hoppas det är ok..

Domen i nyköpingsmålet som info14 uppmärksammat föll igår, Andy Musambote Wallin friades från alla misstankar.

Info14 lovade att följa upp kommer det att göras eller kommer man att göra som i fallet joel och tomas? då friades joel och tomas dömdes till en månads fängelse, vi fick inte se någon uppföljning då.

Den enda från info14 redaktionen på fb är dan eriksson (tror jag) det skulle vara intressant om du kommenterade. Både varför man inte följde upp angående J och T, men även om det kommer att följas upp den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in