Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-25, 15:07
  #1
Avstängd
fssswes avatar
Hejsan!
Nyss sett dom 64 avsnitten av animen Shaman King och tyckte riktigt mycket om serien.
Såg den såklart engelskt dubbad då japanskt ljud ger mig huvudvärk Orkar inte ligga och läsa texterna från sängen så lyssnar på rösterna istället.
Rekomendera mig gärna fler serier som denna, blir nog svårt att hitta en likadan men försöka går ju.
Citera
2009-01-25, 15:19
  #2
Moderator
Snuffelbutts avatar
Engelskdubbad...gode gud. Anime är inte anime om det inte är på japanska! Du får inte ont i huvudet av det, du tycker det låter konstigt.

På lördagar går Pokemon på morgonen, det kan du titta på. Om du inte får ont i näsan av svenska alltså.
Citera
2009-01-25, 15:48
  #3
Avstängd
fssswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Engelskdubbad...gode gud. Anime är inte anime om det inte är på japanska! Du får inte ont i huvudet av det, du tycker det låter konstigt.

På lördagar går Pokemon på morgonen, det kan du titta på. Om du inte får ont i näsan av svenska alltså.

Var väl inte så jag menade direkt, tycker inte om deras ljusa röster, vist det låter konstigt, men jag föredrar endå engelskdubbad då jag inte gillar att läsa, bättre att "höra" var dom säger, och jag har inte tänkt att lära mig japanska.
Och nja, Pokemon där går väl gränsen :P Svenskdubbat är fan värre än japanskt..
Citera
2009-01-25, 15:54
  #4
Moderator
Snuffelbutts avatar
Eftersom att du inte tog åt dig att mitt oprovocerande gnäll så tänker jag belöna dig med tipset: Full Metal Alchemist
Citera
2009-01-25, 17:45
  #5
Medlem
AnonymousUser2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Eftersom att du inte tog åt dig att mitt oprovocerande gnäll så tänker jag belöna dig med tipset: Full Metal Alchemist

Grym serie, såg ett par på tv, drog hem rubbet o glodde igenom allt ganska fort
Sen tyckte jag om Berserk och Samurai Champloo också när ztv började deras anime madness
Citera
2009-02-07, 01:04
  #6
Medlem
Appels avatar
om ni gillar full metall o samurai champloo så kanske ni ska prova blade of inmortal, har sett några avsnitt o den verkar fet
Citera
2009-02-07, 04:24
  #7
Medlem
Prisss avatar
Tycker du ska prova att köra med japanskt tal igen. Finns anime som väljer röstskådespelare först, sen anpassar karaktärerna efter hur de låter. Blir helt åt helvete när det dubbas. För att inte nämna hur otroligt kassa de amerikanska röstskådespelarna är. De har ingen passion överhuvudtaget, utan det låter mer som när snorungarna i högstadiet står och läser högt inför klassen. Helt värdelöst och halva värdet med serierna försvinner.

Rekommenderar förövrigt Kenichi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback