2009-01-25, 19:57
Medlem
Kaminixs avatar
KDE 4 är ju typ inte stabilt än, så lite dumt att dömma.
När KDE 4 gick ur beta så var det för att man ville få utvecklarna intresserade och bjuda in modiga användare som ville hjälpa till och inte att man ansåg det vara färdigt.

Sitter i Kubuntu 8.10 med KDE 4 nu och tycker det funkar förhållandevis bra. Om två dagar släpps 4.2 som bland annat kommer ha funktioner såsom folder view-skrivbord verkar det som. Myspys.

Förstår inte riktigt allt folk som byter över för att de inte gillar KDE 4. KDE 3 är fortarande bättre än Gnome, så varför inte bara stanna i KDE 3 om man gillade det?

Linus Torvalds har sagt dumt om DEs förut, fast förra gången var det om hur Gnome behandlar sina användare som idioter och han absolut aldrig någonsin skulle kunna tänka sig använda det.

EDIT:
http://www.kde.org/announcements/announce-4.2-beta2.php
Lite om ändringarna och nya funktionerna som kommer i 4.2.

EDIT: (ja, jag gillar edits)
'The KDE 4.2 series will offer considerable improvements in stability, feature-completeness and performance over its predecessors in the KDE4 series.'
Som sagt. Inte stabilt eller klart än. Utvecklarna vet detta.
Senast redigerad av Kaminix 2009-01-25 kl. 20:01. Anledning: La till quote
Citera
2009-01-25, 20:31
Medlem
Är man dum nog att köra en distro som trycker ner uppdateringar i halsen på användarna, har man bara sig själv att skylla. KDE3.5 lever fortfarande för den som inte tycker KDE4 passar än.

Kastade själv in 4.2 paketen till slackware idag och jag måste säga att det här är releasen jag väntat på. Verkar vara snabb och stabil. Har inte stött på en enda bugg än.
Citera
2009-01-25, 20:51
Medlem
Kaminixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eRRor
Är man dum nog att köra en distro som trycker ner uppdateringar i halsen på användarna, har man bara sig själv att skylla. KDE3.5 lever fortfarande för den som inte tycker KDE4 passar än.

Kastade själv in 4.2 paketen till slackware idag och jag måste säga att det här är releasen jag väntat på. Verkar vara snabb och stabil. Har inte stött på en enda bugg än.
Låter lovande. Längtar tills Kubuntupaketen kommer om ett par dagar (förhoppningsvis).
Citera
2009-01-26, 01:03
Medlem
krijgenics avatar
Jag är förvånad över att han vågar erkänna att han har bytt, med tanke på hans mindre smickrande kommentarer angående Gnome tidigare. Var det inte Gnome-utvecklarna han kallade för apor, eller vilka var det?
Citera
2009-01-26, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Jag är förvånad över att han vågar erkänna att han har bytt, med tanke på hans mindre smickrande kommentarer angående Gnome tidigare. Var det inte Gnome-utvecklarna han kallade för apor, eller vilka var det?

Var de svarta?
Är Linux Thorwald rasse?
Citera
2009-01-26, 02:24
Medlem
RiddareRalfs avatar
Om man nu avskyr Gnome och tycker att KDE 4.X är buggigt, varför inte använda KDE 3.X?
Citera
2009-01-26, 06:57
Medlem
HATs avatar
Jag har aldrig heller gillat Gnome förut och alltid använt KDE (eller Fluxbox) men när jag installerade Ubuntu kördes Gnome som default och det funkade rätt fint där. Jag drog in KDE i alla fall till slut men gillade det inte så nu är jag Gnome på heltid.
Citera
2009-01-26, 11:32
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
KDE4 ser snyggare ut än någonsin tidigare.
Vi kan väl låtsas att du är representativ för de som tycker om KDE:s utseende.
Vad exakt är det som gör att du tycker att KDE ser snyggare ut än någonsin? Eller snyggt ut överhuvudtaget, för den delen...
Jag är nyfiken, för jag tycker KDE ser ut som en explosion i plastfabriken. Så jävla smaklöst det någonsin kan bli.
Citera
2009-01-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic

„I think the OpenBSD crowd is a bunch of masturbating monkeys, in that they make such a big deal about concentrating on security to the point where they pretty much admit that nothing else matters to them.
Torvalds, Linus

Är nog det du tänkte, jag har inget minne om något sådant om Gnome. dock nedlåtande saker.
Citera
2009-01-26, 16:25
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Vi kan väl låtsas att du är representativ för de som tycker om KDE:s utseende.
Vad exakt är det som gör att du tycker att KDE ser snyggare ut än någonsin? Eller snyggt ut överhuvudtaget, för den delen...
Jag är nyfiken, för jag tycker KDE ser ut som en explosion i plastfabriken. Så jävla smaklöst det någonsin kan bli.
Jag syftade på den här bilden:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:KDE_4.png

Visst, det är inte i närheten lika snyggt som t.ex. Windows 7, men KDE4 ser i alla fall någorlunda snyggt ut. Senaste Gnome i Ubuntu 8.10 skriker det lågbudget.
Citat:
Ursprungligen postat av Hedlund
„I think the OpenBSD crowd is a bunch of masturbating monkeys, in that they make such a big deal about concentrating on security to the point where they pretty much admit that nothing else matters to them.
Torvalds, Linus

Är nog det du tänkte, jag har inget minne om något sådant om Gnome. dock nedlåtande saker.
Hehe, han har faktiskt en poäng där
Citera
2009-01-26, 16:29
Bannlyst
Citat:

Du tycker skrivbordsbakgrunden och ikonerna är snyggare eller?
Du inser att du kan förändra utseendet på gnome så att det ser ut nåt i den stilen, va?

Lite lustigt att din aversion mot Gnome ligger i att du tyckte det såg "tråkigt" ut. Det är väl i princip samma priogram man använder i både gnome och KDE?
Citera
2009-01-26, 18:50
Medlem
pagerunes avatar
Citat:

Visst, det är inte i närheten lika snyggt som t.ex. Windows 7, men KDE4 ser i alla fall någorlunda snyggt ut. Senaste Gnome i Ubuntu 8.10 skriker det lågbudget.
Okej, det förklarar saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in