2011-05-25, 19:18
Medlem
Någon som har några bra tips om att lanea mot Malphite? Mötte nyss honom på topp som Annie och blev rätt så utzonead, hans Q är inte nådig alltså.

För övrigt skulle jag vilja upplysa er om en 5v5 League of Legends-turnering som kommer spelas lördagen den 28:e Maj, alltså nu i helgen, under ett nattgibb (23:00-9:00) på Inferno Online i Stockholm. Alla är välkomna, oavsett hur bra man är. Vinnarna kommer att få priser.

Vill du och ditt lag vara med ska ni skicka en intresseanmälan till lolturneringsthlm@hotmail.com, det räcker med att skriva "vårt lag XXX vill komma på lördag", detta bara för att vi ska kunna bilda oss en uppfattning om hur många som kommer.

Regler för picks och bans: http://www.esl.eu/eu/lol/go4lol/cup36/leagueinfo/
2011-05-25, 19:21
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
De runor som passar de flesta AD champions är väl Armor Penetration (röda), Dodge (gula) och Magic Resist Flat/Level (blåa). Quints brukar jag antigen köra Armor Penetration eller Flat Health.

okej, tack för det! såg att jag hade typ hälften av alla runorna så de blir mindre att köpa, skönt!

Men vad är det för skillnad på dodge och crit ? ursäkta att jag är noob. varför ska jag gå på dodge och inte crit?
Senast redigerad av Fallman 2011-05-25 kl. 19:24.
2011-05-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
okej, tack för det! såg att jag hade typ hälften av alla runorna så de blir mindre att köpa, skönt!

Men vad är det för skillnad på dodge och crit ? ursäkta att jag är noob. varför ska jag gå på dodge och inte crit?
dodge är något helt annat. Det är defensivt också, inte offensivt som crit.
2011-05-25, 19:34
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
dodge är något helt annat. Det är defensivt också, inte offensivt som crit.

kanske borde man köra på crit runor istället då? Kommer köra på armorpen, crit och health. de borde funka bra, eller kanske köra på attackspeed...

Om man nu kör på crit, vad är bäst eller smartast.. Crit damage eller crit chans?

edit- satsar på crit damage runor, då de finns väldigt många items sen som ger crit chance men inte många (bara 1?) som ger crit damage.. :O
Senast redigerad av Fallman 2011-05-25 kl. 19:39.
2011-05-25, 20:05
Medlem
Citat:
kanske borde man köra på crit runor istället då? Kommer köra på armorpen, crit och health. de borde funka bra, eller kanske köra på attackspeed...

Om man nu kör på crit, vad är bäst eller smartast.. Crit damage eller crit chans?

edit- satsar på crit damage runor, då de finns väldigt många items sen som ger crit chance men inte många (bara 1?) som ger crit damage.. :O
Vilka chars kör du? jag kör aldrig crit. Lirar mest ashe som ad carry och går armpen röda, mp5 gula, och cdr/lvl blåa. sedan blandar jag lite mellan 3 armpen quints och 3 movespeed quints. tror jag har 1 elelr 2 movespeed och 1-2 armpen.
2011-05-25, 20:35
Medlem
Server busy, ngn mer?
2011-05-25, 20:39
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InStealth
Någon som har några bra tips om att lanea mot Malphite? Mötte nyss honom på topp som Annie och blev rätt så utzonead, hans Q är inte nådig alltså.

För övrigt skulle jag vilja upplysa er om en 5v5 League of Legends-turnering som kommer spelas lördagen den 28:e Maj, alltså nu i helgen, under ett nattgibb (23:00-9:00) på Inferno Online i Stockholm. Alla är välkomna, oavsett hur bra man är. Vinnarna kommer att få priser.

Vill du och ditt lag vara med ska ni skicka en intresseanmälan till lolturneringsthlm@hotmail.com, det räcker med att skriva "vårt lag XXX vill komma på lördag", detta bara för att vi ska kunna bilda oss en uppfattning om hur många som kommer.

Regler för picks och bans: http://www.esl.eu/eu/lol/go4lol/cup36/leagueinfo/

Låter mycket intressant, överväger!
2011-05-25, 20:53
Bannlyst
Citat:

Crit får du från items endå. Både crits och vanliga slag gör mer dmg med armor pen.
2011-05-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Du, jag pownar fan noobsen i Normal. Får 14/1 osv. DET ÄR JU SKANDALÖST.
Normal level 5 är inte riktigt samma sak. Spöar du folk med 400 wins? 600? 1000?

Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
De runor som passar de flesta AD champions är väl Armor Penetration (röda), Dodge (gula) och Magic Resist Flat/Level (blåa). Quints brukar jag antigen köra Armor Penetration eller Flat Health.
Ett alternativ: Mana Regen/level eller flat Armor gula (Seals).

Citat:
Ursprungligen postat av InStealth
Lana inte mot Malphite som Annie är ett tips.

Citat:
Kör inte crit eller health.

Citat:
Crit Damage-runor är inte så bra. Köp Infinity Edge om du vill critta. Armor Pen är bra. Finns inte så många bra items som ger flat armor pen till ranged carries. Fin early game också. Armor pen quints är nog bättre. Eller hp/regen.
2011-05-25, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Spelen är ju olika på en hel del punkter så du lär ju åka på pisk.

Bara för att du kan HoN betyder det inte att du automatiskt är pro på alla former av dota-spel.
Det är ju en enorm skillnad på idioterna du möter vid lvl 5 och vid ranked.
Jag sa att jag KAN GRUNDERNA.
Läs om läs rätt.
2011-05-25, 22:48
Medlem
Hkarns avatar
Usch vad tid det ska ta att bli level 30... Vill lira ranked.
2011-05-25, 22:52
Medlem
Flamezons avatar
Citat:

Ta hennes molten shield tidigt och försök med stun så ofta som möjligt, medans han är stunnad i 1.75 sekunder spammar du 1 och 2 och springer i väg med skölden aktiverad. Jag antar att han får iväg en Q åtminståne men då har du mest troligt gjort mer skada mot honom än han mot dig. Det beror på vilka fler som är i lanen såklart också. Men champs med slow/stun funkar bra mot honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in