2011-12-13, 18:21
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Xin Zhao är den mest söndernerfade hjältarna i spelet.
Spela top lane med honom är uteslutet, han blir ägd av nästan varenda melee, så att jungla är det enda alternativet. Han är inte ens direkt snabb i jungeln då han knappt har någon AOE, han faller av så mycket i mid- och lategame så det är löjligt och han bidrar inte med mycket till laget.
Det enda han är bra på i min mening är tidiga ganks, men i så fall kan du lika gärna spela Lee Sin eller Nocturne.

Pantheon kan för övrigt vara riktigt bra om han spelas rätt. Grym harass och skada early, möter man en oerfaren spelare i toplane så kan man snowballa rejält.

Vet inte på vilken ELO du spelar på, men jag ser Xerath en hel del i ranked och han är riktigt stark just nu. En av de bästa AP hjältatna helt klart. Riktigt bra burst i level 6 och väldigt säker med sin range.
Anledningen till att du sällan ser han är antagligen för att han är så svårspelad. Xerath behöver snarare nerfas i min mening.

Brukar pendla mellan 1200-1300 (av cirkus 300 spelade ranked SQ). Dvs, jag är inte jättedålig men inte heller jävligt bra.
2011-12-13, 18:29
Medlem
Xerath är redan riktigt bra som sagt. Att han en champ inte spelas ofta betyder inte att den är dålig. Exempelvis så var knappt någon som spelade Irelia när hon var op heller. Man får se till att abusa hans range när man spelar honom då det är hans största styrka.
2011-12-13, 18:36
Medlem
dMobergs avatar
Veigar har varit den sämsta AP carryn länge. Han passar bättre som support med sin härliga stun..

Jag har spelat Xin Zhao jättemycket, han suger.
2011-12-13, 18:51
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dMoberg
Veigar har varit den sämsta AP carryn länge. Han passar bättre som support med sin härliga stun..

Jag har spelat Xin Zhao jättemycket, han suger.
Veigar och Xin Zhao suger inte. Punkt slut.
2011-12-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton

Veigar och Xin Zhao suger. Punkt slut.
2011-12-13, 19:00
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
De suger givetvis inte, men helt klart sämre än andra champs i samma roll.
2011-12-13, 20:28
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Härlig argumentering där.

Alla hjältar kan vara bra i rätt setups och i händerna på rätt spelare.
Finns dock väldigt få setups som en Xin Zhao är det bästa valet, det finns alltid några hjältar som är bättre på allt som Xin Zhao kan och är således bättre picks. Lite samma sak med Veigar.

MEN hur bra man presterar är alltid begränsat av hjälten man spelar. Är du Veigar kommer du vara oanvändbar under långa delar av en teamfight medans du väntar på dina CDs
Är du Xin Zhao kommer du alltid dö otroligt snabbt i teamfights såvida du inte har en jävla massa defensive items och således inte längre är ett hot (förutsatt att du inte är rejält feedad).
Senast redigerad av Arsenal-For-Life 2011-12-13 kl. 20:31.
2011-12-13, 20:35
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Härlig argumentering där.

Alla hjältar kan vara bra i rätt setups och i händerna på rätt spelare.
Finns dock väldigt få setups som en Xin Zhao är det bästa valet, det finns alltid några hjältar som är bättre på allt som Xin Zhao kan och är således bättre picks. Lite samma sak med Veigar.

MEN hur bra man presterar är alltid begränsat av hjälten man spelar. Är du Veigar kommer du vara oanvändbar under långa delar av en teamfight medans du väntar på dina CDs
Är du Xin Zhao kommer du alltid dö otroligt snabbt i teamfights såvida du inte har en jävla massa defensive items och således inte längre är ett hot (förutsatt att du inte är rejält feedad).
Tyckte att jag inte behövde säga mer.
Men är precis som du säger, tycker dock en Veigar kan vara riktigt dryg mid, tack vare hans Ulti, men jag håller med om att Xin faller av senare in i matchen, Veigar är dock sjuk 1v1, late game, men han faller av i teamfights, som Annie gör enligt mig.
2011-12-13, 20:49
Medlem
Gundeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandonallhope
Vart kan man hitta alla VODsen från WCG? De som ligger uppe på WCGs kanal ligger i efterbliven ordning och namnen på dessa gör det omöjligt att hitta det man är ute efter. Jag vill ju se alla i ordning.

Någon som hade svar på detta ?
2011-12-13, 20:53
Medlem
Zebbe47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Veigar och Xin Zhao suger. Punkt slut.

Veigar? Dålig? Han har ju en sån satans burst, särskilt om man har deathfire grasp.

Q + E + W + R + deathfire + ignite, ALLTID döda, om man inte är underfeedad/underlevlad eller om motståndaren är överfeedad.

Inte så långa cooldowns på det hela (förutom ignite, men det kan man klara sig utan)
2011-12-13, 20:53
Medlem
NoggerTattoos avatar
Moakim (stavning?) eller AP sion som jungler?
vem är bäst, för/nack-delar?
2011-12-13, 21:05
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Moakim (stavning?) eller AP sion som jungler?
vem är bäst, för/nack-delar?

Maokai, kan agera tank i slutet. Bättre ult. Galet nice ganks

Sen junglar han sjukt snabbt med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in