2011-11-27, 20:43
Medlem
maxgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ingen skada skedd
Dock så vet jag inte varför du tycker Bruisers är squishy?
Äh fan nu har vi helt gått om varandra! ha det bra!
2011-11-27, 20:43
Medlem
maxgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Vilket skin ska jag köpa till Akali? Står mellan Crimson och Stinger..
jag säger stinger!
2011-11-27, 20:47
Medlem
aq123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Börjat lira janna, hittills 100% win i ranked med janna + vanye bot lane. Vad kör ni för runor på henne? Just nur kör jag AP runor för jag inte har råd med andra.

Jag lirar väldigt mkt Janna, och de runor som funkat bäst för mig är:

Armor, seals = 13armor

mana regen, marks och Glyphs = 5,2regen

guld/10, quints = 3g/10

.......för mig har den funkat skitbra, men det är nog inte den ultimataste runsidan för Janna kanske :/
2011-11-27, 20:54
Medlem
Stoppables avatar
Ni som lirat mycket Fizz, hur lvlar ni era skills?
(Har inte spelat honom själv än, men man har ju teorier!)

W först är ju ganska givet att maxa.
Sen är frågan: Q vs E.
Då man harassar med W+Q och isåfall maxar Q efter W så borde det bli en enorm burst?

Nackdelen med att lvla Q före E är att eftersom W+Q båda har 10s CD (Q går ner till 6 vid max) är att det blir olika CDs.
Sen att CD på E halveras när man maxat den är ju en ENORM fördel den med.
För att inte tala om skadan på E dvs.

Ser ju onekligen ut som att W > E > Q är vägen att gå?

Kommer köra honom(?) med Ignite / Heal samt 21-9-0 mastery, Runes blir Magic pen, Mana reg(?), Flat AP (har ej blåa ap/lvl) och flat ap quints.

Synpunkter - var snäll och var utförlig varför ni gör som ni gör.
2011-11-27, 21:59
Bannlyst
LoL är rätt så skoj och nästan ingen väntetid så det är ett stort + .
2011-11-27, 23:26
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysical
LoL är rätt så skoj och nästan ingen väntetid så det är ett stort + .

Jaha?
2011-11-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLazahYoda
Någon som vet om det finns en LoL-addon till G19 tangentbord?

Kanske finns det ett som gör så att man på nåt sätt kan skriva in respawn timers på blue/drake etc etc

http://www.jungletimer.comoj.com/

http://www.leaguebot.net/forum/Upload/showthread.php?tid=105

Googla "jungletimers" så finner du.

Dock tycker jag att en bra jungler kan timers i huvudet, om man är glömsk ber man supporten att hålla extra koll (som support har man ändå tider på wards och annat i huvudet)

Edit: Nattseg som jag är såg jag inte biten om tangentbord,beklagar, men timeraddon finns
Senast redigerad av LingonGrovan 2011-11-27 kl. 23:36. Anledning: seg i huvudet
2011-11-27, 23:53
Medlem
freXers avatar
Jag är intresserad att gå över från HoN till LoL. Men är det något särskilt jag behöver tänka på eller acceptera så jag inte kör QQ och avinstallerar det.
2011-11-27, 23:56
Medlem
Mymzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Jag är intresserad att gå över från HoN till LoL. Men är det något särskilt jag behöver tänka på eller acceptera så jag inte kör QQ och avinstallerar det.

Kartorna ligger i olika hörn
2011-11-27, 23:58
Medlem
Mystiqes avatar
Äntligen har jag fått min Steelseries Sensei och efter en halvdag har jag lyckats få igång skiten och är inte dugg missnöjd med den =D

Måste säga att sen säsong 2 kom till så har det blivit mycket lättare att jungla, t.o.m. Riven har jag haft lätt jungla samt börja hos motståndarens jungle och sno från dem.
Samt potsen brukas inte lika mycket som förut.

Men fråga till er, hur ska jag lägga upp den nya masteries för jungler? Har testad fram och tillbaks men är sugen att utveckla det mer.

mvh M
2011-11-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Äntligen har jag fått min Steelseries Sensei och efter en halvdag har jag lyckats få igång skiten och är inte dugg missnöjd med den =D

Måste säga att sen säsong 2 kom till så har det blivit mycket lättare att jungla, t.o.m. Riven har jag haft lätt jungla samt börja hos motståndarens jungle och sno från dem.
Samt potsen brukas inte lika mycket som förut.

Men fråga till er, hur ska jag lägga upp den nya masteries för jungler? Har testad fram och tillbaks men är sugen att utveckla det mer.

mvh M

Jag har alltid junglat mycket och den nya jungeln är skit rolig Speciellt med Tryndamere som jag inte ens behöver backa med längre ^^

Jag bygger alltid mina junglare med minst 7 points i defense, armor och HP reg, på vissa champions som har det svårt i jungeln bygger jag mycket mer, t.ex. Tough Skin och Bladed Armor, även Indomitable, dessa talents har gjort jungeln så sjukt lätt att det inte finns

Har dessutom 13 armor i runor till alla junglare ^^

Ett annat tips är level 2 ganks, ta röda/blå beroende på junglaren och ganka direkt efter, brukar funka hyfsat i normals då ingen är förberedd på det. I värsta fall så är det bara springa tillbaka och creepa igen då jungeln är så lätt
2011-11-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer

Ingen deny, inga hypercarries.
Eftersom jag bara sett väldigt lite HoN tänker jag inte svära på det här, men att ha ett bra lagspel och kunna objectives verkar spela större roll i LoL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in