Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
"Edit: Jag glömde säga att ibland har man turen på sin sida och att alla idioter är på motståndarlaget, det är därför jag har lika många vinster som förluster atm.
Edit2: Det jag vill få fram är inte att elohell bara drabbar mig utan att det är många på min rating som drabbas utav detta. Hur bra man än är är det väldigt svårt att carrya 3-4 idioter."
Missade du detta eller?
Nej, jag såg din edit 1, och du tillvisdel förklarar dig.
Men det är också så att du inte har turen på din sida ibland.
Statistiskt sett har du sannolikheten för att ditt lag ska bli bättre på din sida. 4 idioter mot 5. och Elohell finns inte, det är liksom hela iden med ELO systemet. Må vara svårt att carrya 3-4 idoter. Men att "många på din rating drabbas av ELO hell" är en motsägelse i ett argument.
Din rating tycker du är elohell sen säger du att massor av människor på din elo inte bör vara där för att det är elohell?
Jag vill absolut inte försöka säga att du är dålig/whatever på att spela, du är antagligen bättre än mig. Men ELO-hell finns inte, allt som har med sannolikhet och logik motsäger sig det.
Att man använder argument som att idioter hamner i ditt lag, må så vara men det är samma sannolikhet att de hamnar på en plats i motståndarlaget. Och om du nu är i ett såkallat ELOhell är du bättre än de du möter/spelar med och då har du alltså bara 4 idioter med dig och 5 mot dig.
Och eftersom det här drabbar alla som har i det såkallade ELO-Hell så kommer alla som spelar röra sig uppåt och inte vara kvar i elohell, medan idioterna stannar kvar.
MEN enligt er som säger att elohell finns, så går det inte att komma ur det?
Så länge du vinner 51% av dina matcher så kommer du gå upp i ELO, sakte men säkert.