2011-10-04, 16:42
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Och det är ju redan konstaterat att AP carries är sämre lategame än midgame, så vad du egentligen försöker försvara förstår jag inte? Jobbigt att erkänna att du endera läst fel, tänkt fel eller skrivit fel?

Ingen säger att AP inte gör skada eller tillför något lategame, bara att de har en större impact på midgame än late.

Er diskussion makes no sense eftersom ni håller med varandra så gott som, så snälla sluta fortsätta.
2011-10-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Er diskussion makes no sense eftersom ni håller med varandra så gott som, så snälla sluta fortsätta.

Fast det gör vi ju inte. Om du nu bemödade dig att läsa vad som faktiskt skrivit
2011-10-04, 18:04
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Fast det gör vi ju inte. Om du nu bemödade dig att läsa vad som faktiskt skrivit

Citat:
så vad du egentligen försöker försvara förstår jag inte? Jobbigt att erkänna att du endera läst fel, tänkt fel eller skrivit fel?

Och jag förstår inte vad du argumenterar om öht. Handlar det om han har fel eller rätt eller inte kan läsa? Känns inte som att det ger något till tråden att ni sitter här och missförstår varandra.
2011-10-04, 18:27
Medlem
Citat:
Och jag förstår inte vad du argumenterar om öht. Handlar det om han har fel eller rätt eller inte kan läsa? Känns inte som att det ger något till tråden att ni sitter här och missförstår varandra.

På vilket sätt har vi missförstått varandra? Har du ens läst vad vi skrivit om? Seriöst?

Han skriver att AP inte alls faller av lategame.

Jag skrev att de faktiskt gör det, på grund av hur AP skalar i spelet.

Avgör själv sen.
2011-10-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
körde Veigar på ett smurf konto med typ 1200 rating. 21/09/, enda runorna var 25 armor pen, körde teleport och rally. Men visst fan kan man vinna så också bara man är mycket duktigare än dom man möter (slutade på typ 17/3/15).

Att använda samma runes som proffsen kan vara bra oftast, men om dom har en viss rune setup för att dom spelar på ett visst sätt så blir det oftast inte optimalt.

Sen beror det ju på vad man vill få ut av sitt spelande också, kör man bara för att ha roligt och tycker om spelet och vill fördriva tiden så visst fan kan man köra lite som man vill då, sålänge man har roligt så

Ett exempel när jag kör rankat med min polare är att jag går garen, han går support med mig bot. Vissa matcher(1600+elo) så kör jag bara med AD runor, börjar då med 95 end damage efter jag köpt dorans, vilket kan resultera i att jag totalt stoppar botlane från creepfarm, tittar dom ut så åker halva livet, en silence från mig, exhaust på den andra judgement = båda halvdöda.

Problemet är att om jag kommer till endgame och inte riktigt lyckas så blir jag ganska gimpad, jag kommer ha mycket AD ingen ARP vilket gör att jag kommer slå som en nudel.

Andra gången går jag full ARP, vilket resulterar i ca 55arp efter jag köpt brutalizer, jag gör sämre skada i början, men efter lvl 6 kan jag tanka en carry medans jag dödar den andra. Dock har jag inte samma impact på early farm och måste förlita mig mer på min support.
2011-10-04, 18:28
Medlem
Sic_s avatar
Vilken tid, svensk, börjar finalen mellan CLG och WE.GIGA imorron? Om ändå världen kunde ha en tidszon..
2011-10-04, 18:33
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Och det är ju redan konstaterat att AP carries är sämre lategame än midgame, så vad du egentligen försöker försvara förstår jag inte? Jobbigt att erkänna att du endera läst fel, tänkt fel eller skrivit fel?

Ingen säger att AP inte gör skada eller tillför något lategame, bara att de har en större impact på midgame än late.

Jag har ju till och med sagt att enligt min åsikt är AD-carries bättre lategame. Jag håller med dig och denna diskussionen saknar grund då jag inte ens vet vad vi snackar om längre. Du nämnde akali, då kontrade jag med Morgana och helt plötsligt drog du in AD-carries i diskussionen.

Quota gärna mig igen, jag drar mig ur.
2011-10-04, 18:34
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjjjacke

2011-10-04, 18:34
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serul

Jag har ju till och med sagt att enligt min åsikt är AD-carries bättre lategame. Jag håller med dig och denna diskussionen saknar grund då jag inte ens vet vad vi snackar om längre. Du nämnde akali, då kontrade jag med Morgana och helt plötsligt drog du in AD-carries i diskussionen.

Quota gärna mig igen, jag drar mig ur.

Just what I was thinking...
2011-10-04, 18:35
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Just what I was thinking...

Killen drar ju in en massa andra grejor som jag inte ens har nämnt.
2011-10-04, 18:36
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Killen drar ju in en massa andra grejor som jag inte ens har nämnt.

Exakt, verkar inte vara någon diskussion utan bara någon sorts förvirring.

Citat:

^This.
Senast redigerad av Mango123456 2011-10-04 kl. 18:39.
2011-10-04, 18:38
Medlem
Big Bosss avatar
Herrejävlar vad jag är trött på att hamna mot premade lag nu. Varenda gång jag kör solo hamnar jag ALLTID med 2-3 stycken som är premade, vilket betyder att jag som kör solo hamnar ofta mot ett bra premade lag. Det laget består ofta av flera lvl 30, som är betydligt bättre och har hundratalet fler vunna matcher under bältet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in