Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
körde Veigar på ett smurf konto med typ 1200 rating. 21/09/, enda runorna var 25 armor pen, körde teleport och rally. Men visst fan kan man vinna så också bara man är mycket duktigare än dom man möter (slutade på typ 17/3/15).
Att använda samma runes som proffsen kan vara bra oftast, men om dom har en viss rune setup för att dom spelar på ett visst sätt så blir det oftast inte optimalt.
Sen beror det ju på vad man vill få ut av sitt spelande också, kör man bara för att ha roligt och tycker om spelet och vill fördriva tiden så visst fan kan man köra lite som man vill då, sålänge man har roligt så

Ett exempel när jag kör rankat med min polare är att jag går garen, han går support med mig bot. Vissa matcher(1600+elo) så kör jag bara med AD runor, börjar då med 95 end damage efter jag köpt dorans, vilket kan resultera i att jag totalt stoppar botlane från creepfarm, tittar dom ut så åker halva livet, en silence från mig, exhaust på den andra judgement = båda halvdöda.
Problemet är att om jag kommer till endgame och inte riktigt lyckas så blir jag ganska gimpad, jag kommer ha mycket AD ingen ARP vilket gör att jag kommer slå som en nudel.
Andra gången går jag full ARP, vilket resulterar i ca 55arp efter jag köpt brutalizer, jag gör sämre skada i början, men efter lvl 6 kan jag tanka en carry medans jag dödar den andra. Dock har jag inte samma impact på early farm och måste förlita mig mer på min support.