2011-07-17, 14:26
Medlem
Sadoks avatar
Säg en bra tank och hur man spelar denna på bästa sätt, runes, skills masteries mm. skulle vara guld värt!!!!
2011-07-17, 15:33
Medlem
soffsitss avatar
Sitter nu på 4800 IP och har ett val jag måste göra, köpa Trundle eller Jarvan.
Båda kan ju gå jungle & solo-lane, har testat båda fast det var ett tag sen nu och gillade båda två då.
Vad tycker ni?
2011-07-17, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Sitter nu på 4800 IP och har ett val jag måste göra, köpa Trundle eller Jarvan.
Båda kan ju gå jungle & solo-lane, har testat båda fast det var ett tag sen nu och gillade båda två då.
Vad tycker ni?
jarvan stört bra i alla former!
2011-07-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadok
Säg en bra tank och hur man spelar denna på bästa sätt, runes, skills masteries mm. skulle vara guld värt!!!!
amumu, shen rammus. Bygg beroende på motståndarlaget.
2011-07-17, 16:16
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Någon snäll själ som kan logga in på sitt US-konto och leta upp "TBM funkybutlovr" åt mig?

Såg nyss på rainmans stream där han spelade yorick och blev SJUKT kontrad av en tryndamere. Blev lite småpeppad att försöka kontra yorick själv. Skulle vara guld värt om någon kunde kolla på hans profil på US och säga vad han använde för runor till tryndamere.

... eller om det nu finns ett sätt att se profiler från US utan att ha ett konto?

Tack på förhand!

Står ingen namn på runepagen vilken champ han använder....

antaglien är trynd han kör på som jag såg:

BAD:

Quint alacrity
mark alacrity
glyph alacrity
seal resilience

Pro:

Quint swiftness
seal malice
mark malice
glyph malice
Senast redigerad av Mystiqe 2011-07-17 kl. 16:28.
2011-07-17, 17:06
Medlem
Sadoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
amumu, shen rammus. Bygg beroende på motståndarlaget.
Shen verkar skoj. Men vilka grunditems är generellt bra?VIlka boots? Är Guardian angel bra? Funkar warmogs? Fyll gärna på med egna tankar. Sen undrar jag över runes och masteries, jättetacksam för hjälp..
2011-07-17, 17:19
Bannlyst
Citat:
Shen verkar skoj. Men vilka grunditems är generellt bra?VIlka boots? Är Guardian angel bra? Funkar warmogs? Fyll gärna på med egna tankar. Sen undrar jag över runes och masteries, jättetacksam för hjälp..

Beror på vad motståndarlaget är för några.

Två grunditems jag har är aegis of the legion och merc threads. Dom bygger jag för att aegis ger bra defensiva stats för hela laget i teamfights, och merc threads för att dom har nästan alltid en CC man vill undvika.
2011-07-17, 17:32
Medlem
1993s avatar
Citat:
Warmogs brukar generellt sett ses som ett skititem, då HP inte reducerar någon skada, utan bara gör att du tar 1 sekund längre att döda. Items bygger man efter motståndarlaget. Har dom fler AD än AP så kan det vara värt att börja köpa armor, har dom fler AP så kan det vara värt att titta på magic resist.

Dodgerunor är bra, samt magic resist-runor. Quints är lite vad man känner för, beroende på vilken tank man lirar, men jag brukar ofta ta movementquints eller HP-quints. Movement för att kunna harassa och undvika skillshots bättre i earlygame eller hp för att kunna solo-lane:a.
2011-07-17, 17:37
Medlem
1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Ni som spelar lol mycket, hur mycket pengar har ni spenderat på det?

2 champion bundles har jag köpt, samt typ 3-4 champions och kanske lika många skins, så kanske 600-700 typ.
2011-07-17, 18:08
Medlem
Saffoks avatar
Citat:

Ett par grunditems som generellt är bra på Shen skulle jag säga är Sunfire Cape och Force of Nature. Armor, magic resist, move speed, hp-reg, hp samt AoE-skada kommer man långt med i många matcher. Är ju dock precis som andra sagt till störst del beroende på motstånd.
2011-07-17, 19:09
Medlem
Vad ska man köra på Blitzcrank, AP eller AD? Vilka items isf?
2011-07-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy
Ap shaco funkar ENDAST I NORMAL GAMES.

Därför att, om du sitter och trycker i en buske i 15minuter kommer dina mentalt efterblivna motståndare FORTFARANDE fatta att det finns 5132 boxar i den busken.

Jag knullade (rent ut sagt) sönder och samman alla under min smurf lvl ~7-20 account, sen när jag drog 21-28 blev det riktigt svårt och nu i 30karriären är det i princip omöjligt att få till ett bra AP shaco game, inte ens vågat prova i Ranked.

+ dessutom är shaco fruktansvärt dålig i lane. Man bör jungla med honom, och då han redan är en otroligt sölig junglare bör du köpa madreds/wriggels. vilket suger om du ska köra ap också, då går du ju hybrid.. Ska du köra hybrid får du inte samma effekt som en av dom.

Där har du min åsikt då jag spelade shaco under HELA min karriär på mitt smurf konto som jag sedan drog upp DIREKT till 1600elo med jungle shaco.
Man måste ligga på en riktigt dålig ELO i normal om AP Shaco ska funka ens där. Tror inte det finns någon mer värdelös "fungerande" build i hela LoL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in