2010-07-19, 16:02
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Funderar på att köpa Pantheon, är han något att ha?

Är snart lvl 14 och spelar alltid som Twitch. Går ju bra nu men är rädd för att det blir problem på högre level om alla börjar köpa oracles. Pantheon verkar rolig och min typ av champion (fysisk damage). Har 8000 IP och kommer behöva köpa runes på lvl 20.

Va tror ni? Något här som har honom som main?

Har lirat ganska mycket Panth, grejen med han är att du nästan måste få tidiga kills annars är det kört.
Harassa med spjutkast ett par ggr och hoppa in så dör dom fort.

sen har han ju blivit nerfad nu en del men han är helt klart spelbar fortfarande.
2010-07-19, 16:27
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Funderar på att köpa Pantheon, är han något att ha?

Är snart lvl 14 och spelar alltid som Twitch. Går ju bra nu men är rädd för att det blir problem på högre level om alla börjar köpa oracles. Pantheon verkar rolig och min typ av champion (fysisk damage). Har 8000 IP och kommer behöva köpa runes på lvl 20.

Va tror ni? Något här som har honom som main?

Jag spelade honom för första gången idag, gick sådär men vi vann iaf. Jag är själv inbiten range-spelare och har aldrig spelat något annat i LoL eller dota, förutom då ett par testomgångar. Han var riktigt rolig måste jag säga, även om det känns ovant att lira melee. Kolla upp lite tips. Leaguecraft.com och Phreaks champion spotligt med pantheon på youtube är bra grejor.
2010-07-19, 16:34
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
Jag spelade honom för första gången idag, gick sådär men vi vann iaf. Jag är själv inbiten range-spelare och har aldrig spelat något annat i LoL eller dota, förutom då ett par testomgångar. Han var riktigt rolig måste jag säga, även om det känns ovant att lira melee. Kolla upp lite tips. Leaguecraft.com och Phreaks champion spotligt med pantheon på youtube är bra grejor.

Jo såg hans champion spotlight, därav suget att prova på honom. Såg riktigt kul ut. Men grejen är att jag lär behöva alla IP jag kan få tills när jag når 20 för runes. Funderar på att köpa lite riotpoints, är ju så smidigt.

2010-07-19, 20:30
Medlem
Panth är ju ett skämt? Slösa inte din IP på han! Efter S1 patchen är han totalt nerfad, mött han några gånger, även när han är feedad sitter man ju och skrattar, man hinner gå och koka kaffe och när man kommer tillbaka han har tagit ner halva hpt, sen slår man ihjäl han.
2010-07-19, 23:09
Medlem
Måste bara tipsa om denna, bästa LoL låten jag har hört

http://www.youtube.com/watch?v=C7WlCbaLI3I
2010-07-19, 23:29
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Panth är ju ett skämt? Slösa inte din IP på han! Efter S1 patchen är han totalt nerfad, mött han några gånger, även när han är feedad sitter man ju och skrattar, man hinner gå och koka kaffe och när man kommer tillbaka han har tagit ner halva hpt, sen slår man ihjäl han.

Bara för att han inte längre är OP betyder det ju inte att han är dålig? Jag tycker han är najs och det går att spela honom bra, har ju med spelaren att göra.
2010-07-19, 23:39
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunny88
Måste bara tipsa om denna, bästa LoL låten jag har hört

http://www.youtube.com/watch?v=C7WlCbaLI3I

Haha, fan vad bra!
2010-07-20, 04:43
Medlem
pjalles avatar
Xin Zhao är helt sjuk...
2010-07-20, 04:46
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Xin Zhao är helt sjuk...

Mm, så jävla drygt att han kan vända en match helt själv. Spelade ett game innan och alla i deras lag utom Xin Zhao sög, han hade blivit feedad och var ett jävla monster. Så länge de andra höll sig nära honom så vann de 5v5 fighterna. Sjukt drygt.

Någon mer än jag som hatar Blitzcrank på sin lane btw?

Också: Jag har spelat mycket Zilean som main men nu vill jag ha en lite nuke-hero. Kan någon tipsa om några roliga och bra? Inte Kennen då min polare mainar honom, och inte Annie då jag inte finner henne intressant, och inte Xin Zhao.
2010-07-20, 10:41
Medlem
Jak@ns avatar
Xin är riktigt deprimerande ja. Dom har ju dock gått ut med att dom ska nerfa hans ulti så det lär ju lösa sig i sinom tid. Fattar dock inte varför dom alltid ska göra alla nya champs så jävla OP, dom enrfar ju hela tiden och måste väll inse på testservers att han är OP? Men det är ju som sagt OP champ --> folk köper han för RP --> cash i kassan --> nerf efter ett tag. Så kommer det alltid vara. Dom är nog slugare än man tror borta på Riot och har förmodligen en ganska genomtänkt idé för hur dom ska tjäna maximalt med pengar.

Anng en nukechamp kanske du ska testa Ryze? Eller varför inte Veigar, han är väl mest single target-nuke av alla?
2010-07-20, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Mm, så jävla drygt att han kan vända en match helt själv. Spelade ett game innan och alla i deras lag utom Xin Zhao sög, han hade blivit feedad och var ett jävla monster. Så länge de andra höll sig nära honom så vann de 5v5 fighterna. Sjukt drygt.

Någon mer än jag som hatar Blitzcrank på sin lane btw?

Också: Jag har spelat mycket Zilean som main men nu vill jag ha en lite nuke-hero. Kan någon tipsa om några roliga och bra? Inte Kennen då min polare mainar honom, och inte Annie då jag inte finner henne intressant, och inte Xin Zhao.

Orkar du lära dig Anivia så är hon helt sjuk vad det gäller nukes, och support i allmänt.
Ryze är bra nuke, men blir uppäten av varenda melee.
Synd att du inte gillar Annie, personligen älskar jag henne, hon är väl en av dem få hjältar som kan kasta spells 24/7 pga så låga CDs.
2010-07-20, 11:41
Medlem
Sletenkatts avatar
Karthus freeweek åh fyfan vad jag hatar den hjälten och hans ulti... Det ända positiva är väl att alla som kommer spela honom lär suga på allt utom att göra ultin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in