Citat:
Ursprungligen postat av
Fabulator
Jeg skjønner at jeg "drar ned nivået" her inne fordi jeg ikke vil spekulere og anklage, som dere. Det hjelper jo heller ikke at FIS og Wada blankt avviser Saltin/Kyrös elleville påstander med verdier de ikke vet hvor de har fått fra. Man har allerede bestemt seg for at alle som slår Sverige - den eneste rene nasjonen - er dopet. Sånn, ferdig.
Det är alltid lite lustigt att läsa norrmäns kommentarer. Ug handlade inte om Norge eller var ett angrepp på Norge som nation eller på Norska skidåkare i allmänhet. Det handlade om doping. UG
presenterade ett material som varit okänt för de flesta hittills. Det innebär inte att alla som har höga blodvärden är dopade, men det är tillräckligt intressant för att väcka ett antal frågor. Det är vad granskande journalistik handlar om, de juridiska konsekvenser finns det andra instanser som tar hand om, i vart fall i Sverige, eller den civiliserade världen. I min enfald trodde jag att även det förhöll sig så i Norge men där förhåller det tydligen på ett annat sätt
Jag har bara några frågor till dig:
Tycker du att doping är ett problem i idrott ?
Tror du att doping förekommer i skidor ?
Tycker du att det är felaktigt att påtala egendomliga blodvärden ?
Tycker du att Norska skidförbundet agerat på ett seriöst sätt i denna fråga ?
Norska skidåkare har varit upprörda över att deras värden publicerats med hänvisning till någon form av privatliv och sekretess, för mig låter det egendomligt att ett blodvärde skulle kunna vara integritetskränkande , hur ser du på det.
Tycker du att ett TV-program har en skyldighet att juridiskt döma en person eller är det ok att peka på egendomligheter och överlämna den dömande funktionen till de organisationer som är satta till
att upprätthålla rent spel ?
Att berätta att vissa skidåkare har egendomliga blodvärden, är det bra eller dåligt för sporten?