Citat:
Ursprungligen postat av
bergen28
Ja, det kom ut en artikkel 19. januar 2015 som fortalte om økt deteksjonstid av clostebol. Et parafarmacia oversettes i alle fall på norsk til en form for apotek (men ikke et fullverdig apotek, som vi nok kan være enige om at Bendiksen burde oppsøkt.)
Nu har jag undersökt vidare och tror att jag vet vad det är för artikel du refererar till. I januari 2015 publicerades en kinesisk studie
New clostebol metabolites in human urine by liquid chromatography time-offlight tandem mass spectrometry and their application for doping control baserad på en manlig voluntär av asiatiskt ursprung. Studien pekade på att sulfatkonjugatet S1 kunde detekteras i urinen, så sent som 25 dagar efter missbruk av Clostebol. Detta var en av anledningarna/anledningen till att WADA finansierade en spansk studie som skulle möjliggöra testmetoder baserade på denna upptäckt. Bland annat fanns det en osäkerhet om den kinesiska studien var relevant för annat än en kinesisk population då "inter-ethnic variations of the metabolizing enzymes can cause large differences in the excretion of AAS conjugates".
Den WADA-finansierade studien publicerades i mars 2016 och möjliggjorde nya testmetoder.
Detection and characterization of clostebol sulfate metabolites in Caucasian population
Du hade delvis rätt då det fanns en studie i januari 2015. Men det var forskningsartikeln i 2016 som möjliggjorde nya testmetoder. Därför är min beskrivning i detta hänseende av "Johaugfallet" korrekt. För övrigt, välkommen i tråden! önskar självutnämnd låtsasmoderator

´
Parafarmacior har inga receptbelagda läkemedel, men receptfria läkemedel, hygienartiklar, hälskost mm. Ska förtydliga detta i sammanfattningen.