Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
så alla som slått dopade Hauke är också dopade?
Nej. Men slår du påstådda dopade ryssar som dessutom är de bästa i Ryssland är det en annan sak.

Att en odopad northug skulle slå en dopad Jens Burman i sprint vet vi ju.

Men förstår vad du menar. Dock finns det ju lite logik i att påstådda dopade nationer som ryssland som också åkt fast mycket för doping, skulle va så jävla dåliga även med doping så att dom fortfarande får spö av Norge i 9 lopp av 10.
Citera
2019-02-28, 15:28
Medlem
Undrar vilken nytta Wada gör egentligen, antingen åker man dit av klantighet eller en whistleblower inte deras tester?

Helt otroligt att det krävdes åkare från Österrike i Österrike, skapar bara än mer misstankar hur lätt det är att lura systemet.
Citera
2019-02-28, 19:45
Medlem
ycwms avatar
Vad sjukt haha trodde inte vi skulle få se det. Här sitter han alltså och dopar sig tagen på bar gärning

https://www.youtube.com/watch?v=ihP_MSLAIj8
Citera
2019-02-28, 19:46
Medlem
welcometorealitys avatar
.
Senast redigerad av welcometoreality 2019-02-28 kl. 19:56.
Citera
2019-02-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Vad sjukt haha trodde inte vi skulle få se det. Här sitter han alltså och dopar sig tagen på bar gärning

https://www.youtube.com/watch?v=ihP_MSLAIj8

Haha, man ska kanske inte skratta åt det, men jag kan inte låta bli. Situationen ser så dum ut.
Citera
2019-02-28, 20:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Haha, man ska kanske inte skratta åt det, men jag kan inte låta bli. Situationen ser så dum ut.

Som en pundare. Så jävla förnedrande.
Citera
2019-02-28, 20:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank96
Har ni hört det förut?.😉

När Johaug skyller ansvar på andra. ” Det var läkaren som sade att jag skulle ta läppalvan”

Nu efter att ha åkt slutsträckan på stafetten ” Det var tränaren som sade att jag skulle köra den”

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/johaugs-vagran-efter-guldmissen/

Totalt intetsägande inlägg med en jämförelse som inte har någon koppling till de delar du försöker lyfta fram.
Citera
2019-02-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Andrus Veerpalu (pappa till Andreas) sa till Estnisk media: "Ma tõesti ei tea, mida öelda. Praegu on pisut halb aeg rääkimiseks."

Översatt: "Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Det är opassande att prata nu."

Farsan Andrus var väl även han EPO/bloddopad under sin karriär?

Den smutsigaste perioden säga ha varit 90-och början av 00-talet. Tror inte ett smack på att norrmännen skulle ha varit rena på den tiden så mycket som de vann. De har helt enkelt mer makt än andra nationer. Utan Norge skulle ju längdskidåkningen dö ut.
Citera
2019-02-28, 21:39
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack

Folk kommer ogilla den dopade norskan, oavsett vad du skriver.

Folk?? Vilket folk?? Du syftar på alla brunskjortade nationalister utan rättsmedvetande, och dessa sätter jag en fet parentes runt, och kallar för grisar och inte folk.

Vilken dopad norska surrar du om? Är det Therese Johaug du menar, så ha hon inte dömts för doping, däremot för oaktsamhet, och oavsiktlig doping.

Du har alltså fett fel, så för att motverka ditt jidder skriver jag en förklaring:

Doping = När någon avsiktligt har tagit dopingklassade preparat för att uppnå bättre prestationer och resultat.

Oavsiktlig doping = När någon av misstag fått i sig ett dopingklassat preparat, och detta heller inte gett någon prestationshöjning.
Citera
2019-02-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Han verkar åtminstone tycka att situationen är en aning obekväm. Kroppsspråket säger allt.

Hauke, Baldauf och Poltoranin ska tydligen ha erkänt dopning enligt medieuppgifter.
Citera
2019-02-28, 21:56
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Låter det som nått man gör för att dämpa sin astma?

Jag utgår från att landslagsläkaren och Sundby tillsammans funnit lämplig terapeutisk dosering, och att Sundby, precis som alla andra norska landslagsåkare, följde läkarens ordination, då det står i deras kontrakt med NSF att de alltid skall följa landslagsläkarens ordinationer. Självmedicinering, och andra egna medicinska experiment, är alltså totalförbjudet.
Citera
2019-02-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank96
FIS mörkar. Systemet funkar inte. Det säger ju den här utredningen. Utan Bernhard Kohl och polisen hade vi fått reda på att skidåkarna dopar sig.

Ja FIS har alltid försökt mörka för att rädda sporten.

Bästa dokumentären i ämnet är "Den blåvita lögnen". Handlar mest om Finland och doping inom skidsporten men går även in på Italiens dopinghistoria inom längdskidor och dess kopplingar till cykelsporten bland annat dopingläkarna Conconi och Ferrari som även hjälpte Marco Pantani och Lance Armstrong. Mycket intressant och juicy! Norge tas också upp och finns många kopplingar mellan Norge och Italien under den tiden. Tokdopade Manuela Di Centa och Vegard Ulvang var ett par. Många av dessa som var aktiva under den perioden sitter på ledande positioner i FIS idag.

Kort sagt denna sport har nästan alltid varit smutsig och verkar som att den fortfarande är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in