2009-04-02, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av Bj_o_rn
Också läst en del om S-XPS 13, verkar riktigt trevlig förutom värmeproblemen. Känns som det är ett väldigt stor minus om den blir så varm att det är ett problem.. Man vill ju kunna använda den i knät osv utan att det ska vara obehagligt :/
*hade skrivit en lång post om datorn fast firefox ville starta om ist* tack för de.
Iallafall ska försöka skriva om allt...
Första blicken på datorn så var de "Wow va snygg" å de ändrades inte när jag öppnade den och startade igång den, tangentborder lyser å sånt, skit nice iaf!
Så jag hade den igång ca 10min innan jag början märka att datorn blev ganska varm så var tvungen att ställa den på samma sätt som min förgående bärbar (en gammal telefon som stöd under datorn så att den får bättre luftflöde) då den blev rätt så varm den med fast de var en större och mycket sämre dator :-P.
Efter det så gick jag iallafall och lade mig då jag var skit trött.
Idag på morgonen när jag gick up så satte jag självklart på den för att kolla igenom den för att se vad mera för skojj den hade. Efter ca 2½timme efter jag hade vaknade så tänkte jag installera gammla goda "Diablo 2:LOD" men med det så när jag satte in skivan i datorn så hörde jag en massa obehagliga ljud från den optiska enheten å den hade mycket problem med att läsa av skivan å tillslut så var jag tvungen att ta ut skivan då den inte ville läsa av den, jag prövade en annan cd-skiva å de var samma fel. Jag testade en dvd skiva å de funkade fint med det. Jag ringde Dell supporten å snackade med XPS supporten å de sa att de skulle komma över imorgon och byta ut den optiska enheten så allt var bra då tyckte jag iaf, får se imorgon då. :-)
Men jag är mycket nöjd med datorn förutom att den blir varm men det får man leva med. Mer fördelar en nackdelar :P
Om någon är intreserad så kan jag göra några bilder och lägga up dem någonstans.
Specsen på datorn:
Studio XPS 13 : Intel Core 2 Duo Processor P8600 (2.40GHz,1066MHz,3MB)
Display : 13.3in WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner & brighter)
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition Software
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (5400RPM)
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : 256MB nVidia 9500m graphics card
Wireless : European Dell Wireless 1515 (802.11n) Half Mini Card
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
SWEDEN - Internal Dell Wireless 5530 built-in 3G/HSDPA with SIM for TELIASONERA service
Jag hade dessutom beställt en väska från belkin "Designed for dell" å den fick jag ca en vecka innan datorn men den är skysst i alla fall. Förutom det så fick jag med ett lås till datorn och en slip case "Studio XPS 13 Slip Case". Fina tillbehör :-)
Fick dessutom in i beställningen ett mobilt bredbands kort som funkar med Telia så ska beställa ett abonnemang senare idag. (En av kompensationen för att det tog så jäkla lång tid med beställningen, fick ett batteri och ett steg bättre cpu också som kompensation).
Jag kommer definitivt ha mycket nöje med datorn. Rekommenderar datorn till andra som letar efter en dator i den storleken och inte är fattiga (fick betala ca 15k kr för den).
Finns säkert nått jag har missat men fråga på bara om de är nått någon undrar över. :-)
Senast redigerad av Shadowslord 2009-04-02 kl. 11:28.
Senast redigerad av Shadowslord 2009-04-02 kl. 11:28.