• 1
  • 2
2009-01-25, 06:29
Medlem
Tja.

Undrar om någon har en sådan å om de är nöjda med den.
Har tänkt att köpa en sådan.

Har sett lite bilder å tycker den är ruskigt snygg men vet inte om det är värt att köpa den.

Drar up lite specs å ska fråga om vad den typ klara av spelmessigt (då jag gissar på att den lätt klarar av HD 1080p filmer)

CPU: Inte Core 2 Duo P8400 (2.20Ghz, 1066MHz, 3MB)
RAM: 4096MB 1067MHz DDR3
Grafikkort: 256MB nVidia Geforce 9500m
HDD: 500GB SATA (5400RPM)
OP: Vista Home Premium 64bit
Skärm: 13.3tums WLED-skärm med WXGA-upplösning (1280x800) och TrueLife-teknik.

De var typ de "viktigaste" jag kunde se på den.

Tror att de typ kostade 15000kr med allt dedära typ.

Visste inte om det var rätt forum att fråga en sådan sak i.
Citera
2009-01-25, 08:34
Medlem
nja, grafikkortet är lite dåligt för att ha så hög pris
Citera
2009-01-25, 10:03
Moderator
Snuffelbutts avatar
Lugn, du hittade rätt forumdel.

Men datorn ser jag lite tveksamt på, 15k för den där? Titta lite längre ner i forumet så ser du ett par aktuella bärbara speldatorer osv. Vad är meningen med 1080p om man har ytan av en tändsticksask att titta på? (13.4")
Citera
2009-01-25, 10:23
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Liten dum fråga brukar inte E8400 ligga runt 3.0 Ghz som standard lr r bara jag som ser dåligt

Edit: oppss Såg det nu att det va P8400 o inte E8400. Glöm det (nyvaken)
Citera
2009-01-25, 11:26
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt

Men datorn ser jag lite tveksamt på, 15k för den där?

Det som drar upp priset är att minnena är DDR3, Men jag skulle inte köpt en dell för 15k för att spela och se på film. Leta rätt på en dator med liknande specs och DDR2 på minnena så kommer priset att ligga runt 10k.
Citera
2009-01-25, 13:00
Medlem
Tack för alla svar så fort.

Som sagt, rätt så ny på marknaden (2 veckor eller nått) så den är nog lite dyr.

Jag har redan kollat runt och i den storleken så har jag INTE hittat nått (Tror de bara var dyrare till och med).

Men om man kollar på Bärbara speldatorer så finns ju Asus G50V och motsvarande Tohsiba Qusimo (eller va den nu heter). Men de ligger på 15tum och uppåt å de kan jag inte ha.

Har en fin stationär som jag just har upgraderad med en Core 2 Duo 3.16ghz och BFG Geforce GTX260 OCX MAXCORE, från Core 2 duo 2.13ghz och MSI Geforce 8600GS 256mb.

Så det var viktigt för mig att den bärbara ska vara liten och inte monster bärbar.

Då jag har en bärbar jag fick (ska sälja den snart) som ligger på 15.4" så kan jag konstatera direkt att den är för stor för mitt skrivbord.

Å en till sak.

Jag beställde tidigare idag Dell Studio XPS 13, nästan maxxad (allt utom CPUn).

Den gick som sagt för runt 15k. Är glad över det.

Men i allafall. Jag har kollat efter en bärbar för ett bra tag (Någon månad nu om inte mera), de jag hadde sett och var intresanta var just bärbara från märket LG, specielt LG R200 med dual display, även nyare LG P310. Var påväg att köpa en beganad R200 från blocket för 5500 men det blev aldrig av då säljaren fick lite problem med olika sociala saker som jag inte kommer att gå närmare på.
Förutom att jag har kollar på just 12-13 tummare så har jag kollat närmare på större saker som är mer gjorda för spel. Men som sagt så vill jag inte ha en stor bärbar dator då jag har en bra stationär för spel.

Men tack igen för svaren (hoppas på mera efter denna post).

Btw, "Wall of text hits you for 73599532damage". :-P
Citera
2009-01-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt

Men datorn ser jag lite tveksamt på, 15k för den där? Titta lite längre ner i forumet så ser du ett par aktuella bärbara speldatorer osv. Vad är meningen med 1080p om man har ytan av en tändsticksask att titta på? (13.4")

Glömde i förra posten om att skriva svar på denna.

Det var en bra fråga så måste svara på den.

En sak som är bra med det är just att kunna koppla till en random TV för att dra upp en rulle eller nått.

För att lägga till en till sak till förra posten. Om jag skulle vilja ha haft större dator så skulle jag ist för att välja Dell Studio XPS 13 så skulle jag ha valt Dell Studio XPS 16 då den har bluray, bra ljud, större skärm å den ser likadan ut så annars ingen skillad på den förutom storleken.

Har hemma "bara" en 720p 32" Samsung LCD TV fast den är just nu kopplad med HDMI till den stationära å jag brukar använda den för att kolla på film.

Nej fyfan va mycket jag har skrivit, ska gå och lägga mig nu. Godnatt på er!!
Citera
2009-02-25, 08:57
Medlem
slagsmåls avatar
Funderar på att skaffa i princip samma dator. Tänker dock hålla mig på runt 10k sträcket. Har kikat lite på dell XPS M1330. Men tror det får bli en XPS 13, ska höra mig för lite till innan jag bestämmer mig.

TS; Hur funkar din XPS 13? Nöjd?
Citera
2009-03-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagsmål
Funderar på att skaffa i princip samma dator. Tänker dock hålla mig på runt 10k sträcket. Har kikat lite på dell XPS M1330. Men tror det får bli en XPS 13, ska höra mig för lite till innan jag bestämmer mig.

TS; Hur funkar din XPS 13? Nöjd?

Har fortfarande inte fått den, borde komma om 2-4dagar från detta inlägg.

Men har fått ett steg bättre CPU 2.4ghz och ett mobilt bredbandskort en så länge som kompensation för att jag får vänta så pass länge. Jag pratade med en säljare och han säger att jag ska ringa upp honom när jag får den så att vi skulle prata lite mera om en kompensation för all väntande.

Men jag ska definitivt skriva under denna tråd om den när jag får hem den.
Citera
2009-03-23, 21:03
Medlem
Väntar fortfarande på den, de var massa krångel med de, var inte den enda personen som väntar. Den borde komma denna vecka dock, ringde tidigare idag och samma svar som i fredags, den hade blivit skickad så och de skulle ta ca 3 dar efter de så jag kommer troligen vis få ett samtal imorgon från bud firman. Så kommer de nog över med den på onsdag =)

Väntar som en unge vid julafton just nu haha! :-D
Citera
2009-04-01, 17:11
Medlem
Updatering, Fick just hem datorn! Den ser riktigt bra ut, liten och smidig!

Ska pilla på den liten senare, är skit trött så ska nog lägga mig snart.

Är iaf nöjd med köpet av den!

De första jag har märkt med den är att den blev varm riktigt fort så jag får nog klura ut på va jag kan göra för att det inte ska bli det.

Aja, ska iaf lägga mig nu. Godnatt på er. :-)
Citera
2009-04-01, 17:22
Medlem
Bj_o_rns avatar
Också läst en del om S-XPS 13, verkar riktigt trevlig förutom värmeproblemen. Känns som det är ett väldigt stor minus om den blir så varm att det är ett problem.. Man vill ju kunna använda den i knät osv utan att det ska vara obehagligt :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in