• 1
  • 2
2009-01-25, 04:13
Medlem
ZhongNanHais avatar
ja en time capsule vore ju coolt men är ju så jävla dyrt....
hur kan man lösa det billigare?? går det att köra airport express kopplad både till internet och en hårddisk samtidigt och köra detta trådlöst?

i så fall hur är hastigheten till hårddisken då? laggar det om man spelar musik, ser på film etc?
Citera
2009-01-25, 04:17
Medlem
Andreasvbs avatar
AirPort Expressens USB är endast till för skrivare, tyvärr.
Citera
2009-01-25, 04:40
Medlem
supreme100s avatar
Det finns vanliga routrar med USB-koppling, mina föräldrar har en Netgear, kommer tyvärr inte ihåg modellen. Funkar som en time capsule. Har också känslan av att det är billigare, men tyvärr inga garantier för det... Hoppas det kan vara till ngn hjälp.
Citera
2009-01-25, 08:48
Medlem
oknarns avatar
Ursäkta att jag lånar tråden lite, jag är också ute efter nå sånt, har kollat på airport extreme, den skall väl klara av det ?? Men den är dyr o jag är arbetslös =( Måste man ha en sån om man vill köpa Apple TV?
Citera
2009-01-25, 12:36
Medlem
Nej man ska inte behöva en Airport Express/Extreme för att köra en AppleTV.

Angående Airport Disk som det så fint heter så fungerar det att koppla en hårddisk till Airport Extreme men inte till Express.

Kopplar man en disk till Extreme så fungerar det i princip som Time Capsule, dock så hamnar priset på ungefär samma ställe (för 500GB) och då kan i alla fall jag tycka att det är värt ett par kronor extra för att få allt i samma enhet. Mindre plats, snyggare, färre kablar och säkerligen lägre strömförbrukning.
Citera
2009-01-25, 14:57
Medlem
Kör en Nätverks NAS till den router du har idag med Lan kabel, då kommer du åt den igenom trådlöst.

NETGEAR READYNAS DUO 500GB kör jag med själv och den funkar grymt bra samt har många bra funktioner som Raid säkerhet och ftp server m.m

http://www.dustinhome.se/pd_5010135322.aspx
Citera
2009-01-25, 19:36
Medlem
akksel2s avatar
ja har en Extern usb HDD kopplad till min Airport extreme, det funkar utmärkt!
Citera
2009-01-25, 20:01
Medlem
ZhongNanHais avatar
ok man verkar alltså inte komma billigt undan??
är alla routers som går att koppla in hårddiskar till dyra?
jag vill ju typ hitta nån sliten netgear för 500 spänn där jag kan fixa detta...
Citera
2009-01-25, 20:18
Medlem
matedoggs avatar
Wippies

Billigare än så här klarar du dig nog inte:
http://www.wippies.se/www.phtml

Jag kör själv med HomeBox och det fungerar bra. Överföringshastigheten är givetvis sämre än via USB/FireWire men helt OK. HomeBox har två USB-kontakter och du kan koppla in både skrivare och hårddiskar.
Citera
2009-01-26, 10:48
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matedogg
Billigare än så här klarar du dig nog inte:
http://www.wippies.se/www.phtml

Jag kör själv med HomeBox och det fungerar bra. Överföringshastigheten är givetvis sämre än via USB/FireWire men helt OK. HomeBox har två USB-kontakter och du kan koppla in både skrivare och hårddiskar.

ok nice, men funkar det att t.ex. lyssna på musik och kolla på film från hårddisken kopplat till homeboxen då? eller är det bara lämpligt för att flytta filer och inte aktivt köra filer?
Citera
2009-01-28, 19:19
Medlem
matedoggs avatar
Musik funkar bra, film däremot är det värre med. Ska man se film så är det bättre att kopiera filmen till datorn först i stället för att köra direkt.

En bonus: Man får 50GB webutrymme för 5€ de första 6 månaderna, därefter 5€/månad. Ganska billigt om jag inte misstar mig?

(och nej, jag är inte sponsrad av dem, jag gillar vettiga grejor till vettiga priser bara )
Citera
2009-01-28, 22:21
Medlem
ZhongNanHais avatar
ok fast det ska va nån särskild typ av hårddisk va?? typ nätverkshårddisk eller va dom hette?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in