Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-16, 10:56
Medlem
erikbes avatar
Jag söker ett svenskt gammalt spel på nätet som heter nåt i stil med "Gissa XXXX ålder"

Det är en bild på en gammal gubbe och så ska man lösa nåt matematiskt tal. Löjligt basic alltså
Senast redigerad av erikbe 2009-09-16 kl. 11:16.
Citera
2009-09-17, 19:47
Medlem
NicJays avatar
jag söker ett gammalt spel som fanns till pc
man är en mus som ska stänga in katter genom att trycka ut "väggar"
man ska samla ost och undvika musfällor....

bra spel...
Citera
2009-09-17, 19:54
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
jag söker ett gammalt spel som fanns till pc
man är en mus som ska stänga in katter genom att trycka ut "väggar"
man ska samla ost och undvika musfällor....

bra spel...
Rodent's Revenge
Citera
2009-09-17, 20:03
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Rodent's Revenge

Fan va bra!
hade det på tungan kan vi säga
Tackar!
Citera
2009-09-17, 22:29
Medlem
Vivi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Fan va bra!
hade det på tungan kan vi säga
Tackar!

Det var ju ett sjukt kul spel vad jag vill minnas!
Citera
2009-09-18, 00:15
Medlem
crapfaces avatar
Detta kan bli nominerat till världens sämsta förklaring någonsin, men skit samma. Letar efter ett bilspel till Nintendo 64, väldigt barnsligt och tecknad grafik. Bilarna hade ögon om jag inte minns fel. Som sagt, riktigt svag förklaring, men hoppas att det är en inbiten N64:are som kanske har en aning om ett bilspel där bilarna har ögon istället för ljus där framme.
Citera
2009-09-20, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Detta kan bli nominerat till världens sämsta förklaring någonsin, men skit samma. Letar efter ett bilspel till Nintendo 64, väldigt barnsligt och tecknad grafik. Bilarna hade ögon om jag inte minns fel. Som sagt, riktigt svag förklaring, men hoppas att det är en inbiten N64:are som kanske har en aning om ett bilspel där bilarna har ögon istället för ljus där framme.

Det första jag kom att tänka på är Stunt Race FX... men det är inte till Nintendo 64, utan Super Nintendo. Kanske det var det du menade?

http://en.wikipedia.org/wiki/Stunt_Race_FX

Annars får vi leta vidare...
Citera
2009-09-21, 02:47
Bannlyst
Söker ett spel till PC. tror det var runt Windows 98 tiden... 3D grafik, det var ett typ av fighting spel i en arena jävligt blodigt man kunde slå av varandra armarna och diverse med vapen. man kunde vara alla möjliga typer av varelser å slåss. Ganska bizzart spel, fast jag vill gärna få tag på det. Det är typ some RUNE, ja fast mkt blodigare och äldre.
Citera
2009-09-21, 22:22
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrintox
Söker ett spel till PC. tror det var runt Windows 98 tiden... 3D grafik, det var ett typ av fighting spel i en arena jävligt blodigt man kunde slå av varandra armarna och diverse med vapen. man kunde vara alla möjliga typer av varelser å slåss. Ganska bizzart spel, fast jag vill gärna få tag på det. Det är typ some RUNE, ja fast mkt blodigare och äldre.

Die by the Sword, äger på LAN att slå av kompisens ben för att sedan banka honom med det . Ett hett tips är att ladda ner 3dfx-emulatorn Glide, för jag tror inte att det stöder direct3d.
Citera
2009-09-23, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Die by the Sword, äger på LAN att slå av kompisens ben för att sedan banka honom med det . Ett hett tips är att ladda ner 3dfx-emulatorn Glide, för jag tror inte att det stöder direct3d.

Tack så jävla mkt
Citera
2009-09-23, 21:23
Medlem
JollyRogerss avatar
Söker ett spel från sent 90-tal eller runt 2000. Spelet är ett adventure spel, svenskt sådant. Som jag minns det så är man en aztek och ibörjan blir man vittne till ett mord inne i djungeln, mördarna får syn på dig men du lyckas fly.
Spelet är i myst-stil, så man ser aldrig sig själv utan bara ur ögonens synvinkel.

I början kan man gå till en marknad och köpa frukt(?) och annat smått och gott och mördarna vaktar runt om i staden då de verkar äga stan och dom dödar dig om du kommer för nära.

Där demot som jag spelade slutar så är du inuti i ett hus och kan inte gå därifrån eftersom vakterna står just utanför och du blir dödad om du går ut. Därför flyr man ut bakvägen och hoppar över en båt.

Det här är väl egentligen det jag minns.
Citera
2009-09-23, 21:43
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Söker ett spel från sent 90-tal eller runt 2000. Spelet är ett adventure spel, svenskt sådant. Som jag minns det så är man en aztek och ibörjan blir man vittne till ett mord inne i djungeln, mördarna får syn på dig men du lyckas fly.
Spelet är i myst-stil, så man ser aldrig sig själv utan bara ur ögonens synvinkel.

I början kan man gå till en marknad och köpa frukt(?) och annat smått och gott och mördarna vaktar runt om i staden då de verkar äga stan och dom dödar dig om du kommer för nära.

Där demot som jag spelade slutar så är du inuti i ett hus och kan inte gå därifrån eftersom vakterna står just utanför och du blir dödad om du går ut. Därför flyr man ut bakvägen och hoppar över en båt.

Det här är väl egentligen det jag minns.

Spelet innehar det logiska namnet "Aztekerna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in