Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-05, 21:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Joho då, Det gör det visst.
Varför får jag inga bilder på omslaget när jag googlar "daikatana psx cover"? Andra spelomslag är jättelätta att hitta.
Citera
2018-07-05, 23:01
Medlem
Citat:

Citat:
A PlayStation version had been planned but was cancelled during development.
https://en.wikipedia.org/wiki/Daikatana

?
Citera
2018-07-05, 23:09
Medlem
Citat:
Daikatana

Jag har kollat upp bilder och det såg inte ut så.
Jag är ganska säker på att det inte var ett first person spel och jag har inga minnen av att det såg så mörkt ut.

Sen är det ett Playstation spel som jag söker, enligt Wikipedia så var Daikatana tänkt att släppas till Playstation men det släpptes aldrig dit.
Citera
2018-07-06, 02:11
Medlem
avcs avatar
Citat:

Citat:
A PlayStation version had been planned but was cancelled during development.

https://en.wikipedia.org/wiki/Daikatana
Citera
2018-07-06, 08:48
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeldasCastle
När jag var runt 14 år så lånade jag ett Playstation One (PSX) spel av en granne.
Jag kommer inte ihåg så mycket av spelet men jag har för mig att man styrde karaktärerna ungefär som man styr karaktärerna i de första Resident Evil spelen.
Man är i en hög byggnad, jag tror att det är i en skyskrapa men jag kommer inte ihåg om man skulle ta sig upp i skyskrapan eller om man tog sig ner. För jag har för mig att man åker i någon hiss med när man ska till nästa våning.
Det är inget fantasy spel utan det ser mer ut som ett framtidsspel har jag för mig om det inte ska föreställa nu tid i spelet.
Men jag har för mig att det typ fanns robotar med mera som man skulle skjuta ner, det är nog därför jag tänker mig det som ett framtidsspel.
Det fanns även olika personer man kunde möta som man sen kunde växla mellan när man spelade.
Men jag har inte för mig att de följde efter varandra eftersom jag får en bild i huvudet av att när jag bytte karaktär så kom jag också till den våningen i skyskrapan som han eller hon var på.

Jag kan mycket väl missminna mig på vissa saker men det är på ett ungefär.

Det skulle vara kul om någon visste vilket spel som jag tänker på.

Kan det vara Fear Effect? https://www.youtube.com/watch?v=JDAw-FFn6tQ
Citera
2018-07-06, 15:22
Medlem
EdvardGriegs avatar
Söker namnet på ett gammalt 8-bitspel men minns inte vilken konsol det rör sig om. Kan möjligen röra sig om ett arkadspel men det är bara en gissning. Spelet består av olika våningar så att säga och det finns stegar så att man kan klättra upp och ner mellan våningarna. Man ska gå omkring där och samla ihop sandhögar samtidigt som man blir jagad av fiender. Man kan trolla fram hål i marken så att fienderna ramlar ner där och när hålet gror igen så dör fienden som ramlat ner där. När man har samlat ihop alla sandhögar så dyker det upp en till stege så att man kan klättra upp till nästa nivå.
Citera
2018-07-06, 15:58
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdvardGrieg
Söker namnet på ett gammalt 8-bitspel men minns inte vilken konsol det rör sig om. Kan möjligen röra sig om ett arkadspel men det är bara en gissning. Spelet består av olika våningar så att säga och det finns stegar så att man kan klättra upp och ner mellan våningarna. Man ska gå omkring där och samla ihop sandhögar samtidigt som man blir jagad av fiender. Man kan trolla fram hål i marken så att fienderna ramlar ner där och när hålet gror igen så dör fienden som ramlat ner där. När man har samlat ihop alla sandhögar så dyker det upp en till stege så att man kan klättra upp till nästa nivå.

Digger T rock?
Citera
2018-07-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeldasCastle
När jag var runt 14 år så lånade jag ett Playstation One (PSX) spel av en granne.
Jag kommer inte ihåg så mycket av spelet men jag har för mig att man styrde karaktärerna ungefär som man styr karaktärerna i de första Resident Evil spelen.
Man är i en hög byggnad, jag tror att det är i en skyskrapa men jag kommer inte ihåg om man skulle ta sig upp i skyskrapan eller om man tog sig ner. För jag har för mig att man åker i någon hiss med när man ska till nästa våning.
Det är inget fantasy spel utan det ser mer ut som ett framtidsspel har jag för mig om det inte ska föreställa nu tid i spelet.
Men jag har för mig att det typ fanns robotar med mera som man skulle skjuta ner, det är nog därför jag tänker mig det som ett framtidsspel.
Det fanns även olika personer man kunde möta som man sen kunde växla mellan när man spelade.
Men jag har inte för mig att de följde efter varandra eftersom jag får en bild i huvudet av att när jag bytte karaktär så kom jag också till den våningen i skyskrapan som han eller hon var på.

Jag kan mycket väl missminna mig på vissa saker men det är på ett ungefär.

Det skulle vara kul om någon visste vilket spel som jag tänker på.

Nu var det väldigt längesen, men när du säger skyskrapa tänker jag på Fifth Element. Tror man växlade mellan Corben och Leloo och att det innehåller lite robotar. Tror dock inte någon skulle vilja spela det igen =)
Citera
2018-07-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Kan det vara Fear Effect? https://www.youtube.com/watch?v=JDAw-FFn6tQ

Jag trodde att det var Fear Effect nu när du skrev det.
Det lät väldigt bekant.
Men när jag kollade så är det inget som jag känner igen.
Av vad jag minns så var det inte tecknat.

Jag är lite rädd att det kan finnas fler minnen av olika spel som kan spöka i min hjärna när jag försöker minnas det spelet.
The Fifth Element är det inte heller. Påminde lite grann om det i grafiken men inget som jag känner igen heller.

Om jag ska försöka jämföra med fler spel så tänker jag lite som första banan i Perfect Dark när man kommer in i byggnaden från taket. Sen kanske lite som i Metal Gear Solid 2 när man är inne i vissa delar på plattformen som exempelvis restaurang delen. Fast ändå inte. Det är svårt att beskriva när det var så många år sedan. Korridorer som man går i får jag fram nu när jag tänker, tror nästan att jag börjar tänka för mycket så att jag nästan börjar överanalysera spelet.

Men förhoppningsvis kanske det kan vara till någon hjälp.
Citera
2018-07-06, 17:53
Medlem
EdvardGriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Digger T rock?

Nej, det var det inte.
Citera
2018-07-06, 19:33
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:

Lode Runner
Citera
2018-07-07, 11:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Nej, det var det inte.

Boulder dash, Dig dug, super pittfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera