Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Första (och enda) gången jag hade tänkt prova hur Subutex kändes blev jag otroligt förvånad och framförallt besviken.
Det hela slutade med att jag snortade 7,3mg Subuxone, utan effekt. Det var första gången och under de två senaste veckorna hade jag endast tagit tramadol fyra gånger och kodein en gång. Inga av dessa saker mer än 24h innan intaget. Jag fick alltså nästan ingen som helst effekt av hela 7,3mg Subuxone. Blev kanske lite varm, social och positivt inställd. Inget mera.
Jag kunde för allt i världen inte förstå fenomenet, så nästa dag provade jag igen med Subutex. Jag snortade totalt 4mg (i flera omgångar för säkerhetsskull). Fick inte heller då någon effekt alls.
Min fråga till er är hur fan det här är möjligt när man aldrig har tagit något av preparaten tidigare? Jag har vid ett tillfälle (ca 4 dagar innan) tagit 1,5g Tramadol. Den enda förklaringen jag kan finna är att man tolerans skulle vara för hög pga det. Men är det verkligen möjligt?
Tabletterna var från två helt olika källor och såg ut exakt som de skall göra. Min vän som jag tog Subuxonet med första gången blev helt väck av 0.7mg. Därav min dos på 7.3mg.
Någon som kan ge mig klarhet i detta? Har även skrivit i Subutex-tråden men inte fått något svar där ännu.
Med vänliga hälsningar,
Caution
Vet du skrev innan om att tram inte funka på dig längre....e d så fortf? Att du inte skulle få effekt av en knapp 8:a sub för att du skulle ha för hög tolerans e inte troligt alls.
Du ser inte detta som ett tecken på att lägga ner drogandet helt? hehe
Precis som med tramproblemet du hade så e d jättesvårt att veta varför d blir såhär för dig o det e nog anledningen till varför du inte får några svar heller.
Förstår d suger o att d måste va frustrerande men gör såhär att ta ett uppehåll på ett halvår så får du väl se vad som händer sen.