2020-09-27, 14:36
Medlem
FURASs avatar
Har metadon utskrivet kan jag äta tramadol ändå?
Citera
2020-09-27, 14:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FURAS
Har metadon utskrivet kan jag äta tramadol ändå?

Kan du väl, fast vad du får ut av det är ju en annan sak.
Citera
2020-09-27, 15:13
Medlem
FURASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Kan du väl, fast vad du får ut av det är ju en annan sak.
Okej hindrar metadonet tramadolen från att verka?
Citera
2020-09-27, 15:25
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Okej hindrar metadonet tramadolen från att verka?

Nej, men metadon är ju en väldigt stark opioid så frågan är hur mycket extra det ger. Tramadol har ju lite andra egenskaper också än att vara en opioid bara så testa. Det funkade ovanpå sub för mig men fick ta ca 2000mg (korkad dos om det nu behöver understrykas). Om du bara vill ha det som booster på metadon så funkar det nog men är du med i programmet med 100mg om dagen som du tagit länge så ger det nog inte så mycket,
Citera
2020-09-27, 20:39
Medlem
FURASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Nej, men metadon är ju en väldigt stark opioid så frågan är hur mycket extra det ger. Tramadol har ju lite andra egenskaper också än att vara en opioid bara så testa. Det funkade ovanpå sub för mig men fick ta ca 2000mg (korkad dos om det nu behöver understrykas). Om du bara vill ha det som booster på metadon så funkar det nog men är du med i programmet med 100mg om dagen som du tagit länge så ger det nog inte så mycket,
Åt 400mg men mår sjukt dåligt känns som den var en dålig idé att blanda med metadonen.. vet att vissa opiater blockerar osv kan det vara så mellan tram och metta?
Citera
2020-09-28, 18:17
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Åt 400mg men mår sjukt dåligt känns som den var en dålig idé att blanda med metadonen.. vet att vissa opiater blockerar osv kan det vara så mellan tram och metta?

Nej ingen av dem blockerar receptorerna. Om du blev illamående så är det typiskt tramadol tyvärr.
Citera
2023-11-15, 09:44
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
yeap ska testa 200mg nersmulat tram o svälja nu med metadon fortfarande skön av från gårdagen. Det är lätt hänt med tram att man mår illa och spyr över huvud taget jämfört med andra starkare opioider vilket säger mig att tram är skit och gör mer skit med din kropp och hjärna än T. ex morfin. Så enda vettiga tillfället att använda skulle vara nu, hade tänkt slänga annars..
Senast redigerad av Badassmfoka 2023-11-15 kl. 10:20.
Citera
2023-11-15, 11:17
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
yeap ska testa 200mg nersmulat tram o svälja nu med metadon fortfarande skön av från gårdagen. Det är lätt hänt med tram att man mår illa och spyr över huvud taget jämfört med andra starkare opioider vilket säger mig att tram är skit och gör mer skit med din kropp och hjärna än T. ex morfin. Så enda vettiga tillfället att använda skulle vara nu, hade tänkt slänga annars..
Krossade 300mg tram och drog i mig, först 200mg sen 100 till då man spyr o mår illa så lätt på tram trots att det är den svagaste opioiden vilket säger en hel del om hur skit den är och hur mycket mer skada den lär göra på kroppen till skillnad från T. ex morfin som man knappt mår lika illa av men kan nodda sönder ändå.

Hur som min situation här är nog bland den enda enda då tram kan vara värt om man har minsta tolerans.
Tram är iofs aldrig värt, lika bra att börja med 0.5-1mg sub om man ska hålla på med opi alls istället för tram. Tänkte slänga skiten, hade den bland mitt skräp av tomma kartor, eftersom jag däckade och har kvar vettigt med rus från metadonet igår så var det ett experiment värt att testa då ingen verkade ha något slutgiltigt svar när man kollade runt heller förutom att de inte blockar ut varandra.

Men ja svaret blir att det kan vara värt i detta fall men skulle aldrig blanda tram på samma gång jag hade någon riktig opi eller ta tram alls i vanliga fall. Har blandat för några år sen med sub då det säga boosta men tror verkligen inte det är värt skadan tram orsakar. Tänk hur lätt man får ep-anfall, börjar spy, vet en som började spy blod samt anfall osv på tram och nå benzo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in