2009-01-24, 02:16
Medlem
schletters avatar
Tja, tänkte införskaffa mig ett par grå byxor imorgon - troligtvis ett par chinos, alternativt ett par gråa jeans.
Jag undrar vad man kan kombinera för plagg (vilka färger exempelvis) till byxor med denna färg, så att man inte ser ut som ett spån?
Citera
2009-01-24, 02:22
Medlem
arnold2k5s avatar
ska du köpa ett par byxor utan att veta vad du kan matcha med dem?

nee men allvarligt, grått är en basfärg så det mesta fungerar med det!
Citera
2009-01-24, 02:24
Medlem
schletters avatar
jajamen! då de var otroligt sköna.

Okej, ja det låter ju troligt - är det något man bör undvika?
Citera
2009-01-24, 02:26
Medlem
Finns det något som inte passar till grått?
Citera
2009-01-24, 04:42
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schletter
jajamen! då de var otroligt sköna.

Okej, ja det låter ju troligt - är det något man bör undvika?
titta dig i spegeln, gör det inte ont i ögonen så fungerar det.
man ska undvika att följa klädregler för mycket typ att inte blanda för mycket mönster osv. det viktigaste är att det ger en bra balans, så blir du inte illamående alt får ont i ögonen av din klädsel så funkar den skulle jag vilja påstå
Citera
2009-01-24, 10:06
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Mycket passar till grått. Jag har ett par gråa chinos o de passar mer eller mindre till allt. Mycket svårare att få kläder att passa till mörkblåa byxor isf
Citera
2009-01-24, 11:41
Medlem
Jans0ns avatar
Köp ett par mönstrade grå flanellbyxor i stället. Väldigt användbart plagg nu när det är kallt.
Citera
2009-01-24, 18:54
Medlem
Det mesta fungerar väl till grått. Personligen tycker jag inte att kombon brun-grått funkar så bra tillsammans.
Citera
2009-01-25, 17:57
Medlem
bessies avatar
jag tycker att rött ,då menar jag tomte rött är helt rätt till grått.det är skit snyggt.
Citera
2009-01-25, 19:03
Medlem
FrasseFloyds avatar
Mina grå chinos kan jag ha till det mesta. Normalt sett brukar det bli svarta t-shirts, ljusblå skjortor eller vilken cardigan som helst. Grått är ju extremt enkelt att matcha med andra färger så det borde inte bli något problem.
Citera
2009-01-25, 20:36
Medlem
Fuggheddaboudids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bessie
jag tycker att rött ,då menar jag tomte rött är helt rätt till grått.det är skit snyggt.
Det beror på vad man menar anser vara tomterött, men själv brukar jag köra grå kostymbyxor och ungefär en sån här, fast utan v-ringning så inte tröjan under syns. Jag tycker det röda går riktigt fint ihop med det grå, bara man inte har en skrikig rödfärg.
Senast redigerad av Fuggheddaboudid 2009-01-25 kl. 20:38.
Citera
2009-01-26, 11:50
Medlem
Herr_Oins avatar
Rött eller blått är läskigt snyggt till grått om du frågar mig, annars så funkar även vinrött och svart (så klart).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in