2009-01-24, 01:06
Medlem
YellowLemons avatar
Jag gör en virussök med symantec den hittar tre stycken virus:
2st: Backdoor.IRC.Bot
1st: Infostealer

Jag har dock inte märkt av dom, men det känns ändå inte bra att ha ett virus som heter infostealer.

Hur gör man för att ta bort dom, bör nämnas att jag är totalt oduglig när det gäller datorer så ett svar med "lätt" text skulle uppskattas. Jag använder windows xp som operativsystem.

Tack på förhand
/YellowLemon
Citera
2009-01-24, 01:29
Medlem
dobbelinas avatar
Prova kör en virus scan i felsäkert läge.

(håll nere F8 tangenten direkt efter omstart)
Citera
2009-01-24, 01:40
Medlem
927s avatar
nu tror jag inte detta finns att välja på i 2008 eller version 2009 men om det finns två åtgärder så kan det första va att ta bort och det andra är flytta till karantän. när det första inte går så varnar norton. vissa AV kan eller kunde ha en första åtgärd som var reparera och det har aldrig gått. det bästa är att bara ha ett alternativ (eller ställa in båda på), flytta till karantän eller fråga. det är aldrig bra att välja ta bort för det kan va en falsk varning
Citera
2009-02-04, 17:41
Medlem
Hej YellowLemon,

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

"Om du har 2006-, 2007- eller 2008-versionen kan du uppgradera kostnadsfritt och lösa problemet genom att ladda ned testversionen (kräver Windows XP med Service Pack 2 eller Vista). Så här gör du:

Gå till Symantec.com -> Norton -> Nedladdningar -> Uppgradera till den senaste versionen. Den befintliga versionen kommer ta tas bort och ersättas med 2009-versionen. Programmet känner automatiskt av att du prenumererar, och prenumerationen förs över till den nya versionen.

Kör LiveUpdate och en fullständig systemsökning när du har installerat programmet. Då borde de flesta skadliga program upptäckas. Om du inte kan köra en fullständig systemsökning bör du försöka i felsäkert läge. Starta i sådana fall om datorn och tryck på F8 eller F5 under uppstart (beroende på modell).

Om du inte kan ladda ned uppdateringarna eller ta bort de skadliga programmen kan du försöka med Nortons återställningsmiljö, som ger dig avancerade sökningsmöjligheter och låter dig upptäcka skadliga program innan de aktiveras. Anvisningar finns på: http://www.symantec.com/sv/se/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080827034 207SE"

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

Med vänliga hälsningar, Peter
Norton Forum Assist Team
Citera
2009-02-04, 22:17
Medlem
Motor_666s avatar
Skum service, men bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Norton-Forum-As
Med vänliga hälsningar, Peter
Norton Forum Assist Team

Är det vanligt att suportpersoner letar upp sina produkter på underground forum av FB typ och ger utförliga svar? Jag har inte sett det förut.

Kan man posta frågor till företag lite var som helst på nätet så googlar dom reda på en och svarar?

Överambitiös eller väldigt lite att göra på jobbet?
Citera
2009-02-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Är det vanligt att suportpersoner letar upp sina produkter på underground forum av FB typ och ger utförliga svar? Jag har inte sett det förut.

Kan man posta frågor till företag lite var som helst på nätet så googlar dom reda på en och svarar?

Överambitiös eller väldigt lite att göra på jobbet?

Tycker själv att det är lite väl överambitiöst.

Testa xoftspy eller stinger, de brukar kunna ta bort virus som de "stora" virusprogrammen inte kan.
Citera
2009-02-05, 15:48
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.

Exakt VAD är denna "externa symantec forum-support"????

Citat:
Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec

Så du är alltså inte en symantec-anställd, Trots att du gör dej stora besvär att påskina att du är "officiell Symantec-Person"!!

Antingen kan du inte formulera dej eller så är hela "support-person"-idén en bluff! Det verkar inte riktigt seriöst iallafall..
Citera
2009-02-05, 16:06
Medlem
Hej igen!

Vi, den externa Symantec-forumsupportern, jobbar på uppdrag av Symantec i syfte att hjälpa forumanvändare som har problem med Symantecs produkter. Vi arbetar tätt tillsammans med Symantecs kundsupport och ifall ni har, eller skulle få problem med deras produkter så får ni gärna vända er till mig med dessa så ska jag försöka att hjälpa er.

Mvh
Peter
Norton Forum Assist Team
Citera
2009-02-05, 16:08
Medlem
alltås testa kör norton i felsäkert läge och sedan ta bort så tror jag nog att de ska gå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in